Twitter pazarlama stratejisi

Güçlü Bir Twitter Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir ?

Erişim, etkinlik ve reklam potansiyeline bakıldığında, Twitter blogcular, pazarlamacılar, işletmeler ve markalar için en iyi Sosyal Medya Pazarlama platformlarından biridir. En iyi pazarlamacılar, Twitter’ın hedef kitleleri dönüştürmek için son derece güçlü ve aşırı derecede kullanılan bir web tabanlı sosyal ağ platformu olduğunun farkında. Güçlü Twitter Pazarlama Stratejisi oluşturmak, marka erişimini optimize etmek ve dönüşümleri arttırmak için twitter trafiğini kullanıyorlar.

Twitter, 220 milyondan fazla potansiyel müşteri ile sizi karşılar. Özel bir Twitter Pazarlama Stratejisi ile, kendi türüne yönelen potansiyel müşterileri hedefleyebilirsiniz. Bu izleyicilerin grubunu bulmak, Twitter Sosyal Medya Pazarlama stratejinizin hayati bir parçası olacak ve aşağıda verilen beş adım bu süreçte size rehberlik edecektir.

5 Adımda En İyi Twitter Pazarlama Stratejisi

1. Twitter Pazarlama Kampanyanız için Hedef Kitlenizi Tanıyın

Kitlelerinizi karakterize etmek, herhangi bir işletmenin Twitter Pazarlama Stratejisinin oluşturulmasında başlıca rol kapmaktadır. Hedef kitleniz, yayınladığınız işletme türüne bağlı olarak Kitap Aşıkları, Şarap Sevenler, Erkekler, Kadınlar veya herhangi biri olabilir. Aşağıdaki  Twitter Pazarlama Aracı ‘nı kullanarak hedef kitlenizi bulabilirsiniz.

Tweepi.com

Tweeapi Nedir
Tweeapi Nedir
  • Belirlediğiniz hesapların takipçilerini takip etmenizi sağlıyacaktır.
  • Bu, kategorilerinizdeki en iyi blog yazarlarını ve Twitter takipçilerini izleyerek, önceden nitelendirilen takipçileri hedefleyebileceğiniz son derece verimli bir twitter pazarlama aracıdır.

Seni takip eden birini takip etmelisin. Aynı şekilde, takip ettiğiniz başka bir kişi sizi takip etmeye başlar ve Twitter akışlarında Tweet’lerinizi görmeye başlarsa, bağlantılarınızı görecek ve tıklama yaparak blogunuza veya web sitenize yönlenecektir.

2. Twitter Pazarlama Hedeflerinizi Bilin

Twitter Pazarlama Stratejisi’nin kurulumuna geçtiğiniz zaman bir sonraki adım Twitter Pazarlama Hedeflerini bilmektir. Twitter Pazarlama Kampanyanız ile neyi başarmaya çalıştığınızı seçmelisiniz. Twitter pazarlama çabalarınızla gerçekleştirmeniz gereken birkaç farklı hedefe sahip olabilirsiniz.

  • Sitenize ziyaretçi çekme.
  • Müşteri kitlenize ulaşma ve optimize etme.
  • Şirket satışlarını arttırma.
  • Müşterilerle ve Potansiyel beklentilerle etkileşime girme.
  • Twitter takipçilerde artış.
  • Markanızı geliştirmek ve büyütmek.

Twitter Pazarlama Stratejisi hedeflerinizin spesifik ve zamanında olması gerekir. Kitlenizi arttırmak istiyorsanız, takipçileri aylık sabit bir yüzdeyle arttırmak istediğinizi açıkça belirtmelisiniz. Bu nedenle, hedefler için belirli ölçümler yapmak, başarı derecelerini veya hayal kırıklığını kontrol etmenizi sağlar ve Twitter Pazarlama Stratejinizi elemenize veya değiştirmenize  olanak tanır.

3. Twitter Reklamları ve Twitter Reklam Kampanyalarının Türlerini Bilin

Sonuç odaklı Twitter Pazarlama Stratejisi yapmak için, Twitter Kampanyaları; Tanıtılan Tweetler, Tanıtılan Hesaplar ve Tanıtılan Eğilimler’i çalıştırmak için kullanabileceğiniz üç farklı Twitter Reklamı türünden haberdar olmanız gerekir.

Twitter Reklam Kampanyaları
Twitter Reklam Kampanyaları
Tanıtılan Tweetler (Promoted Tweet)
  • Bu tür Tweetler, tweet’lerinizi Twitter’da sizi resmi olarak takip etmeyen kişilere göstermek için ödeme yapmanız gereken genel Tweetlerdir.
  • Tanıtılan Tweet’ler de diğer normal Tweetler gibi Beğenilen veya Retweetlenmiş olabilir.
  • Twitter veya diğer sosyal kanallarda şu anda harika performans gösteren harika içeriğin kapsamını genişletmek için mükemmel bir fırsat sunuyor.
Tanıtılan Hesaplar (PROMOTED ACCOUNTS)
  • Bu, Twitter hesabınızı hedeflenen Twitter müşterilerinin işinizle alakalı takipçileri kazanmanızı sağlayacaktır.
  • Pazarlamacıların yaklaşık yüzde 85’i, Twitter’da yeni bir işletme bulmasını sağlayan Tanıtılan Hesaplarla Twitter Pazarlama Stratejisine güveniyor.
  • Bu hesaplar özellikle hedeflerin zaman çizelgesinde ve ayrıca ‘Arama Sonuçları’ ve ‘Kimin İzleyeceği’ tekliflerinde gösterilir.
TANITILAN TRENDLER (PROMOTED TRENDS)
  • Twitter’da Trend Olan Tweet’ler en çok tartışılan konular ve Tanıtılan Eğilimler ile Twitter’da konuyla ilgili trendlere izin verebilirsiniz.
  • Bu, sayfanın sol tarafında, Twitter uygulamasında ve Keşfet sekmesinde gösterilir.
  • Bu, en yüksek öncelikteki bir hashtag’i tanıtmanıza yardımcı olur.

Yukarıda bahsedilen üç Twitter Reklamından kendinize en uygun reklam türünü seçebilir ve ardından aşağıda verilen yedi tür Twitter Reklam Kampanyası ‘ndan birini verebilirsiniz.

Twitter Reklam Kampanyalarının Yedi Türü

1. Tweet Engagements (Tweet Etkileşim)

Böyle bir kampanyada, Tweet’lerinizi markanızla ilgili tartışmalara başlamak amacıyla geliştiren bir Twitter Pazarlama Stratejisi hazırlıyorsunuz. Her müşteriyle ilk katılım için ödeme yapmanız gerekecektir.

2.Followers (Takipçi)

Bu Reklam kampanyalarında, Twitter hesabınızı ilerletmek için Twitter Pazarlama Stratejisi yaparsınız ve aldığınız takipçi başına ödeme yaparsınız.

3. Awareness (Farkındalık)

Farkındalık kampanyaları için Tweet’lerinizi geniş bir kitleye yükseltir ve gösterim başına ödeme yaparsınız.

4.Video Views (Video İzlenimi)

Bu Reklam kampanyaları, videolarınızı gören kullanıcıların sayısını artırır. Video görüntüsü başına ödeme yaparsınız.

5. Site Clicks or Conversions (Site Tıklamaları veya Dönüşümler)

Bir Web Sitesi Kartı eklemenize olanak tanır ve hem tıklama hem de dönüşüm için ödeme yaparsınız.

6. Application Installations (Uygulama Yüklenmesi)

Bu gibi Reklam kampanyalarında, Tweet’lerinizi uygulamanızı indirmeniz için ihtiyaç duyduğunuz müşterilere gösterirsiniz. Bir Web Sitesi Kartı dahil etme izniniz var ve buna göre uygulama yükleme başına ödeme yapacaksınız.

7. APP Re-Engagements

Uygulamanızı yüklemiş olan mevcut kullanıcılara yeni bir mesaj göndermek tekrardan uygulamayı kullanmaya teşvik etmek amaçlı bir  Twitter Reklam Kampanyası biçimidir.

En İyi Twitter Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur ?

4. Twitter Pazarlama Stratejisi Oluşturmak

Belirlediğiniz hedefleri gerçekleştirmek için bir Twitter Pazarlama Stratejisi tasarlıyorsunuz. En iyi Twitter Pazarlama Stratejisi tarafından önerilen temel stratejler şunlardır.

-Twitter Hesabınızı Büyütmek için Twitter Pazarlama Stratejisi

  • Sitenin sağ üst köşesinde, blogda, haber bültenlerinde ve e-postalarda görünür bir “Beni Twitter’da takip et” düğmelerini eklemelisiniz.
  • Kategorideki hedef kitlenizi Twellow.com gibi Twitter “Sarı Sayfalar” araçlarını kullanarak izlemelisiniz.
  • O zaman Tweepi.com gibi aracı kullanarak sektörünüzdeki en iyi blogcuların takipçilerini izlemelisiniz.

-Web Sayfanızın Trafiğini Arttırmak İçin Twitter Pazarlama Stratejisi

  • Socialoomph.com gibi Twitter Pazarlama Araçları’nı kullanarak her zaman en iyi mesajlarınızın tweet’lenmesini yapmalısınız.
  • Daha sonra, katılımı oldukça etkileyici hale getiren Güç Tweet’leri göndermelisiniz.
  • Tweetlerinizi Twitter uygulamasında insanların gözlemledikleri listelere eklemek için tweet’lerinizde # (hash) etiketlerini kullanmalısınız, örneğin, #sosyalmedyahizmetleri gibi.

-Bulunduğunuz Twitter Listelerinin Sayısını Arttırmak İçin Twitter Pazarlama Stratejisi

  • Twitter’daki kişiler, ilgilendikleri bir konu için önemli olduğunuzu düşündüklerinde sizi bir listeye ekleyecekler.
  • Sorunları bildiren ve ele alan olağanüstü içerikler oluşturarak eklendiğiniz liste sayısını artırabilirsiniz.
  • Ayrıca, web’de yaygın olarak bulunduğunuz ve içeriğinizi Facebook, LinkedIn, YouTube, Slideshare ve diğer Sosyal Ağlar’a dağıtarak sahip olduğunuz Twitter listelerinin sayısını artırabilirsiniz.

-Twitter Hesabınızın Etkileşimini Arttırmak ve Genişletmek için Twitter Pazarlama Stratejisi

  • Katılımı artırmak için bir stratejiye sahip olmayı planladığınızda, genel kanal aracılığıyla veya Twitter’ın özel mesajlaşma özelliği üzerinden, örneğin “Doğrudan Mesajlar” ile birden fazla görüşme yapmaya odaklanmanız gerekir.
  • Bireylerin Twitter’da sorduğu soruları yanıtlamalısınız, ayrıca Twitter takipçilerine soru sorabilirsiniz.
  • Bloglarınızı veya tweet’lerinizi sık sık retweet eden kişileri tanımanız ve etkileşim göstermeniz gerekir.

5. Twitter Pazarlama Stratejinizi İzleyin ve Değiştirin

İzleme, Twitter’da aldığınız yorumlar ve geri bildirimlerden bir şeyler almanız olarak anlaşılabilir. İçeriğinizin hedeflerinizle nasıl etkileşim gösterdiğini anlamak için yumuşak metrikleri izleyin ve bu nedenle pazarlama tonunuzun kesin, olumlu ve ilgi çekici olduğundan emin olmaya çalışın. Ne söylendiğini anlamak için @mentions’ları rutin olarak kontrol etmelisiniz. Ayrıca Twitter Pazarlama Stratejinizin performansını ölçmek için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz.

1- Google Analytics

Blog’unuza veya web sitenize yapılan ziyaretleri ölçmek için bu aracı kullanmalısınız. Google Analytics’i kullanabilir ve hedeflerinizi gerçekten dönüştüren ve fayda sağlayan trafiği ölçmek için blog sitenizde ayarlayabilirsiniz. Bu ücretsiz bir araçtır ve geliştiricinizden bunu yapmasını isteyerek sitenize ekleyebilirsiniz.

2- Tweet Counter (Tweet Sayaç)

Bu, Twitter takipçilerinin attığınız tweetlere gösterdiği etkileşimin nasıl olduğunu ve sayı miktarını tutmanıza yardımcı olacak, takip ediyorsunuz ve dönüşümlere göre gelecek stratejinizi belirliyorsunuz.  Ayrıca, bağlantılarınızdaki tıklamaları ölçmenize yardımcı olacak diğer araçları da bulabilirsiniz. Twitter’dan gelen linklere dokunarak ulusların analizini yapmak için bit.ly gibi araçları kullanabilirsiniz.Twitter Pazarlama Stratejinizi değiştirmenize yardımcı olacak diğer Twitter Pazarlama Araçları‘ndan bazıları;

  • Bit.ly
  • Commun.it
  • HootSuite
  • Buffer
  • AgoraPulse
  • CoTweet
  • Paper.li
  • SocialOomph
  • Tweriod
  • ManageFlitter
  • Triberr

Şimdi Twitter Pazarlama Konusunda Bilmeniz Gereken Tüm Tekniklere Sahipsiniz !

Burda paylaşmış olduğum bilgiler öngörülen adımları takiben, hedef kitlenizi bağlayan, ikna eden ve dönüştüren son derece güçlü ve sonuç odaklı bir Twitter Pazarlama Stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Bunun dışında yapmanız gereken sürekli kendinizi geliştirmek ve çalışmalarınız üzerinde durarak daha iyisini yapmak için araştırmak ve denemek olacaktır.

Onun dışında twitter hesabınız için sosyal medya hizmetlerinden yararlanmak isterseniz web sitemizi ziyaret edebilir ve destek alabilirsiniz. Linkleri burda bulabilirsiniz;

Twitter Türk takipçi satın al ; takipcisatinalmak.com.tr/twitter-turk-takipci

Twitter takipçi satın al ; takipcisatinalmak.com.tr/twitter

Takipçi satın al ; takipcisatinalmak.com.tr

Aklınıza takılan ve bizimle paylaşmak istediğiniz her türlü soru ve sorun için iletişime geçebilir veya makale altında yorum olarak bırakabilirsiniz. Bir dahaki yazımda görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]