Sosyal medya yöneticisi

Her Sosyal Medya Yöneticisinin Sahip Olması Gereken 9 Beceri

Çoğu sosyal medya yöneticisi ‘nin bildiği üzere bu meslekte iş yükü birden fazladır. Pazarlamadan, satışa veya müşteri temsilciliğine kadar işletmenin tüm dışa dönük yüzünde her iş bölümünde yer alabilirsiniz. Bazı büyük firmalar birden fazla sosyal medya yöneticisine sahipken bazıları dışardan sosyal medya hizmeti satın almayı tercih ediyor. Size bu makalemde her sosyal medya yöneticisinde olması gereken 9 adet temel beceriden bahsedicem. Eğer sosyal medya hizmeti alacak kadar veya işletmenize bir yönetici tutcak kadar bütçeniz yok ise bu verdiğim teknikler işinize yarıyabilir.

Bahsettiğim beceriler zor veya kolay olabilir , zaman içerisinde çalıştıkça ve kendinizi geliştirdikçe altından kalkamayacağınız hiç birşey olmadığının farkında olmanız gerekli. Burda bahsedeceğim bazı beceriler çalışılarak geliştirileceği gibi bazılarıda doğuştan gelir .

Bu dokuz özellik,sosyal medya yöneticisinin başarısı için gerekli olan becerilerin bir karışımıdır. İşletmeler için ise yeni bir sosyal medya yöneticisini işe alırken nelere bakmakları gerektiğini bilmeleri için iyi bir temel olabilir.

1- Topluluk Yönetimi

Sosyal medyanın üzerine inşa edildiği temel kurallardan biri, doğal olarak “sosyal” olmaktır. Bu, dijital bir ilişkide olsa insanlarla iyi birer iletişim kurmak ve ilişki inşa etmenin hala değerli bir özellik olduğu gerçeğini değiştirmez.

Topluluk yönetimini iyi kullanmanız, potansiyel müşterilerinize markanızı tanıtmanıza ve web sitenize ziyaretçi çekmenize destek sağlayacaktır. Size gelen soruları sabırla cevaplyarak normal bir meraklı kullanıcıyı müşteriye çevirebilme ihtimalinizi yükseltir. Soruları sabırla cevaplayarak meraklı bir gözlemciyi yavaş yavaş müşteriye dönüştürebilmek yine kuvvetle muhtemeldir. Ayrıca, müşterileriniz sosyal medyada işletmeniz hakkında neler konuşuyor ne düşünüyor bunlara hakim olabilirsiniz.

2- Doğal ve Creative

Sosyal medyanın büyük bir kısmı bir şekilde görsellere büyük bir yer vermektedir, ve burayı etkin kullanabilmek için iyi bir göze sahip olmak gerekir. Bu, iyi bir fotoğrafçı, kameraman veya grafik tasarımcı olmak anlamına gelebilir. En azından, kaliteli ve zayıf bir tasarım arasında ayrım yapabilmeniz şarttır . Onun yanında her hangi bir durumda normal işleyen zaman içerisinde mizah anlayışına sahip olmanız ve onu iyi kullanabilmenizde gereklidir. Yapacağınız reklam tasarımlarında yapmacıklığa asla müsade etmemelisiniz.

3- Organize & Verimli

Hepimizin sosyal medya döngüsünde bazen kaybolup bir videoya yarım saat zaman ayırdığı kendini kaybetmişliği oluyor biliyorsunuz. İyi bir sosyal medya yöneticisi ne yapacağını her zaman önceden planlar ve plana sadık kalarak, gün içerisinde herşeyi zamanında ve eksiksiz yapmaya özen gösterir. Böylelikle iki ayağına bir pabuca sokmaya çalışarak işleri tamamlamak için kendini yıpratmaz ve en verimli hizmeti sunabilmek adına her zaman yeterli zamana sahiptir.

4- Uyarlama Yapabilmeli

Haber ve sosyal medya girdileri çok hızlı hareket ettiğinden, uyum sağlayıcı olmak sosyal medya yöneticisi için önemli bir özelliktir. Ayrıca yeni özellikleri denemeye ve gönderilerinizi zaman çizelgesinde tartışılanlarla uyumlu olacak şekilde değiştirmeye istekli olmalısınız.
Twitter Trendleri kenar çubuğu ve Facebook Trendleri, yeni içerik ararken göz önünde bulundurmanız gereken faydalı alanlardır. Buralardan kontrol ettiğiniz konuları ve haberleri kendinize uyarlıyarak tamamen size özgü bir şekilde tekrardan sosyal medyaya kazandırabilirsiniz. Daha önce yapılan anketlerde kullanıcıların %34 ü markaları internet üzerinde rahatsız edici olarak bulduğunu söyledi, %34 ün içinde olmak istemezseniz, onların seveceği içerikler sunmanız gerekli.

5- Metin Yazarlığı

Tasarım için iyi bir görsel zekaya sahip olmaya ek olarak sosyal medya yöneticisi için metin yazarlığı yapabilmek en önemli becerileri arasındadır. Üniversite tezi uzunluğunda makalaler yazamasanız bile kısa ve sosyal medyadaki kitlenin ilgisini çekicek ön bilgilendirici yazılar yazabilmelisiniz. İdel bir facebook paylaşım içeriği 40-80 karakter arasındadır, her sosyal ağa göre onu siz ayarlamalısınız.

Sosyal medya konuşma veya tartışma amaçlıdır, bu nedenle sadece işletmenizin pazarlamasını yapmak yerine sosyal medyanın olağan akışınada içerik üretebilmelisiniz. Bazen en iyi reklam hiç reklam yapmamaktır.

6- Satış ve Müşteri Hizmetleri

Bir ürün satmadan önce veya sattıktan sonra sosyal medya üzerinde size gelen yorumlara aynı gün yanıt vermeye gayret gösterin, sorunlu müşterilerinizden telefon numaraları isteyerek, problemlerine aynı hızda cevap vermeye yardımcı olmaya çalışın.

İşletmelerinize ait müşterilerin %34.5 ‘i iletişim tercihi olarak sosyal medyayı seçmektedir, onlara vereceğiniz yanıtlar kısa dijital formatta sempatik ve yararlı olmalı, diğer kullanıcılara açık olduğundan dışardan gören kullanıcıların gözünde güzel bir imaj oluşturmalısınız.

7- Stratejik

Gönderinizde stratejik olmak, pazarlama kampanyalarının dengelenmesi ve herkesin bahsettiği şeylere dikkat edilmesi için en iyi zamanların kollanması ve stratejinize dahil edilmesi gerekmektedir. Bir spor oyununın trend olduğu ve ülkece gözlerin orada olduğu saatlerde özel bir elbise hakkında konuşmak isteyen bir butik olmak istemezsiniz. Bu yüzden sosyal medyanın anlık akışınada ayak uydurarak sürekli strateji geliştirmelisiniz.

8- Kararlı

Yanlış giden bir işte ve müşteriniz memnuniyetsizliğini dile getirdiğinde , insiyatifinizi kullanarak müşteriyi ikna edip mutlu etmeye bakın. Aksi takdirde sosyal medyada memnuniyetsiz bir müşteri çok daha kötü boyutlara taşıyabilir durumu. Bu yüzden işletmelerin sosyal medya yöneticisi olarak işe aldıkları kişilere , müşterileri memnun etme konusunda bazı yetkileri vermeleri gerekiyor.

9- Analiz ve Seo

Doğru yolda olduğunuzdan emin olmak için analiz sistemlerini kullanmanız önemlidir. Yanlış giden birşeyler varsa buralarda hatalarınızı görebilir ve ona göre düzenleme yapabilirsiniz, ayrıca en popüler içerikleriniz neler, takipçileriniz daha çok ne tarz içeriklere etkileşim gösteriyor bunların analizine sahip olmanız yol haritası çıkarmanızda sizlere büyük yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlaması ile eşleştirilen arama motoru optimizasyonu bilginiz, markanız için pazarlama sunumu hazırlarken size çok yardımcı olacaktır.

 

Sonuçta baktığımız zaman bu 9 Beceri geliştirilemeyecek veya öğrenilemeyecek şeyler değil. İşletmeleriniz için kendi sosyal medya yöneticiniz olabilirsiniz veya grafikeriniz varsa çalışmasında daha verimli olacak şekilde onu yönlendirebilirsiniz, bu 9 beceri başarılı bir sosyal medya yöneticisinde olması gereken temel seviye bilgilerdir araştırarak ve geliştirerek her zaman çok daha iyi yapmanız mümkün, ancak büyük firmalar ve işletmeler için kesinlikle bir sosyal medya yöneticisi ile anlaşmaları veya sosyal medya danışmanı ile çalışmalarını tavsiye ediyorum . Daha önceki yazılarımda başarılı sosyal medya danışmanı nasıl olmalı detaylı bilgi vermiştim . Herkes bildiği işi yapar ise işletme açısından çok daha faydalı olucaktır.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]