sosyal medyada yapılması gerekenler

Sosyal Medya Üzerinde Yapmanız Gereken 15 Madde

Günümüzde, Sosyal Medya her alanda kullanıldığından, Sosyal Ağlar üzerindeki etkin varlık, kolayca yüksek üretkenliğe dönüşebilmektedir. Reklamcılıktan hedefe ve dönüşüme kadar, işletmeler Sosyal Kanallar aracılığıyla geri dönüşlerini kolayca çoğaltabilir ve aynı şekilde adaylar işe başvuru yaparken yöneticilerini etkileyebilir ve en uygun işleri elde edebilirler. Careerbuilder.com’a göre, işverenlerin yaklaşık % 70’i sosyal medyayı, bir adayın kendini Sosyal Ağlar üzerinde profesyonel olarak iyi bir şekilde yönetip yönetmediğini analiz etmek için kontrol ediyor. Bu yüzden, Sosyal Medya Yapılcaklar ve Yapılmayacakları uygun bir şekilde yürütmesi çok önemlidir. Bu yazı dizisi iki bölümden oluşucak ilk yazımda sizlere sosyal medya üzerinde yapmanız gereken 15 maddeyi sıralıycaz . İkinci bölümde ise sosyal medya üzerinde yapmamanız gereken 15 kuraldan bahsedicem.

Sosyal ağlar aracılığıyla başarı elde etmek, doğrudan doğruya Sosyal Medya Etiketi’nin yaptıklarını ve yapamayacaklarını bilmekle  doğru orantılıdır.

Sosyal medyada yapılacaklar ve yapılmayacaklar söz konusu olduğunda, bu ipuçlarının sosyal varlığınızı olumlu bir şekilde optimize etmede nasıl çalışacağını ustaca anlamak çok önemlidir hadi başlıyalım.

Sosyal Medya Yapılacaklar Listesi 15

1- Tam ve aktif bir sosyal medya profili.

  • Sosyal Medya kılavuzlarının çoğu, herkesin işletmeleri için en uygun olan ağlarda tam ve etkin sosyal profillere sahip olmasını önermektedir.
  • Kısmen tamamlanmış profiller güvenilir kabul edilmez. Sizi kolayca tanımlayan bir kullanıcı adı seçmeniz tavsiye edilir. Tüm profil bilgilerini düşünceli bir şekilde doldurmak çok önemlidir. Logoları kullanmak ve kurumsal kimliğinizi veya kişiliğinizin etkili bir portresini sağlamak, daha iyi bir güvenilirlik ve sonuç odaklı tanınma sağlayacaktır.

2- İşletme profilleriniz ile uyumlu olun.

  • Bir tür dönüşüm sağlamak için sosyal profil oluşturduğunuzda, paylaştığınız içerik türleriyle tutarlı olmak, Sosyal Medya kılavuzlarının her zaman önerdiği bir şeydir.
  • Bir işletme sayfasını çalıştırır ve işletmenizle alakasız olan kişisel olayınızı paylaşırsanız, bu, sayfanızı hedef kitlenizin önünde önemsiz kılar.

3- Paylaşımlarınız ile eşsiz ve ilgi çekici olun.

  • Markanız, paylaştığınız içerikle doğru orantılıdır. Bu nedenle, sizin veya işletmenizin eşsizliğini ve uzmanlığını en inandırıcı şekilde yansıtan bir içeriği sağlamak çok önemlidir.
  • Kim olduğunuzla ve işletmeniz hakkında neler söylediğinizle gurur duymalısınız, çünkü bu, markanızın sesine güvenilirlik katar ve ilgili Sosyal Kanallar hakkınızda sağlıklı bir tartışma ortamı yaratır.

4- İlişkiler kurun.

  • Sosyal Medyasöz konusu olduğunda, en önemli şeylerden biri de mevcut ilişkileri geliştirmek için Sosyal Medya’yı kullanmak ve aynı zamanda yenilerini de oluşturmaktır.
  • Etkili bir ilişki kurmak için, hedef kitlelerinize ne sıklıkla katılmanız gerektiğini bilmek çok önemlidir. Müşterilerin sosyal medya hesaplarındaki güncellemeleri otomatik hale getiren Sosyal Medya araçlarını kullanmak, bu konuda çok yardımcı olacaktır.

5- Ağlarınızı önceliklendirin.

  • Her mevcut veya yeni sosyal ağı denemek yerine, işinize ve hedef kitlenize en uygun ağlara odaklanmalısınız.
  • Facebook, Twitter ve Instagram vb. Şirketler, B2B tabanlı işletmeler için çok yararlı ve kullanışlı olarak değerlendirilirken, hedef kitlenize bağlı olarak B2C ve B2B pazarlamasında da yardımcı olur tüm sosyal ağlar içerisinde size ve işletmenize en uygun sosyal ağı seçerek onun üzerinde yoğunlaşın.

NOT: B2B, yani İngilizce açılımı “Business to Business” olan bu kısaltma, şirketler arası pazarlama ya da satış uygulamalarına verilen kısa tanımdır.

B2C Açılımı ise “Business to Consumer” olan ve “İşletmeden Tüketiciye” anlamına gelen bir e-ticaret modelidir. B2C’de fiyatlar ve ürünler açık ve net şekilde yayınlanır.

Kaynak: Vikipedi

6- Kitlenizle düzenli olarak etkileşim kurun.

  • Yararlı içerik yoluyla düzenli etkileşim sağlanabilir, ayrıca takipçilerinizle düzenli etkileşim her zaman verimli olur. Yanıtlayabileceğiniz bir soru veya yorum görürseniz, kişiye arkadaşça bir cevap göndermelisiniz.
  • Bağlantılarınıza ve arkadaşlarınıza önerilerini sorabilirsiniz. Düzenli yaşantınızdaki gibi çevrimiçi bağlantı kurmak, sosyal medya pazarlaması yoluyla başarıyı sağlamak için çok önemlidir.

7- Takipçilerinizi eğlendirin ve bilgilendirin.

  • Sosyal Medya yayınlarınız, ürün ve hizmet satmaktan çok, kitlenizi eğlendirmeye ve bilgilendirmeye yönelik olmalıdır.
  • Sosyal medya paylaşımlarınızın %80’i bilgilendirici ve eğlenceli %20’si sadece satışa ve reklama dayalı olmalıdır.

8- Doğru ağda doğru içerikleri kullanın.

  • Her sosyal medya ağın kendine özgü bir tür takipçi kitlesi vardır ve bunu anlamak ve belirli bir sosyal ağa göre içerik oluşturmak çok önemlidir.

9- Görsel olarak çekici olun.

  • Paylaşımlarınızda ve logolarınızda kullandığınız resimleri ve grafikleri özenle seçin ayrıca içeriklerinizi resimlerle şekillendirin.

10- Tüm ağlarda bir profil bulundurun.

  • Tüm sosyal ağlarda marka kimliğine sahip olmak, farklı ağlarda içerik paylaşırken dikkat etmeniz gereken bir kuraldır.
  • Markanızın net bir vizyonunu oluşturmaya ve daha sonra tüm ağlarda farklı gönderiler yoluyla çevirmeye çalışmalısınız. İşletmenizin kolayca tanınmasını sağlamak için aynı profil resmini, renk şemasını veya işletme adını tercih edebilirsiniz.

11- Cömert olun, kredi verin ve etiketleme yapmadan önce düşünün.

  • Yazarların parçalarını kullanırken etiketlemek, güvenilirliğinizi artıran önemli bir eylem olarak kabul edilir. Bu ayrıca yeni bağlantılar kurmanıza da yardımcı olabilir.
  • Etiketleme, yalnızca bu kişileri etiketlemenize izin verildiği takdirde yapılmalıdır ve bu yüzden, bunu yapmadan önce izin istemeye çalışmalısınız. İstenmeyen etiketleme, marka resminizi olumsuz etkileyebilir ve size bazı arkadaşlarınız veya takipçilerinize mal olabilir.

12- Yeni fikirler deneyin, eğlenin ve seçici olun.

  • Yeni fikirler kullanmak ve yaratıcı olmak sadece eğlenmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda mesajlarınızı çekici ve viral hale getirmenize de yardımcı olur.
  • Farklı türde içerikler seçmeli ve mesajlarınızı yaymaya devam etmelisiniz.
  • Bağlantı ve arkadaşlık yaparken, seçici olmalı ve her isteği kabul etmemeli veya heryere istek göndermemelisiniz.

13- Her zaman iyi davranmaya özen gösterin.

  • Sosyal ağlarınızda iyi bir davranışa sahip olmak ve yaklaşımınızda saldırgan veya agresif olmamak çok önemlidir.
  • İyi bir çevrimiçi davranış oluşturmak, işletmenizi tüm yaş gruplarına ve kitlelerine sunar.

14- Organikliği ve pozitifliğinizi koruyun.

  • Sosyal medyayı kullanmak, tanıtım yapmak için en kârlı yollardan biridir, ancak onu doğru kullanmak önemlidir. İşletme için bir hesap oluşturduğunuzda, organik olarak trafiğin artmasına yardımcı olacağından, yeni bir kişisel hesap oluşturmanız önerilir.
  • Sevdiğiniz herhangi bir gönderi hakkında övgü dolu şeyler söyleyip övmek, pozitifliğin yayılmasında çok yararlı kabul edilir. İnsanlara ilham veren ve yüzlerine gülümseme getiren şeyleri paylaşın.

15- Bir grup oluşturun.

  • Bazı işletmeler için, zaman zaman çevrimiçi etkileşimler yeterince iyi kabul edilir, ancak diğerleri  için, Sosyal medya sadece ilk temas noktasıdır orda kurulan etkileşimler real hayattada devam eder gruplarda bunlara en müsait yerlerdir.
  • Grup bağlantılarını ve diğer olası yüz yüze etkileşimleri zamanlamak için sosyal bağlantılarınızı kullanmalısınız, çünkü bu ilişkilerin daha güçlü ve üretken hale getirilmesine yardımcı olur.

Sosyal medya yapılacaklar listesini sizler için sıraladık bunlara daha fazlalarıda eklenebilir belki çıkartılabilirde genel olarak aklıma gelenleri sizlerle paylaştım bir dahaki yazım sosyal medyada yapılmayacak 15 madde olacak şimdilik hoşçakalın.

 

[Toplam:2    Ortalama:5/5]