pazarlama trendleri 2018

Sosyal Medya Pazarlama Trendleri 2018

Sosyal Medya mecrası, 2017 yılında birçok yeni trendi yaşadı ve geride bıraktı. En dinamik alanlardan biri olarak, sosyal medya stratejinizi Sosyal Medya Pazarlama Trendleri 2018‘deki trendlerle nelerin etkileyeceği konusunda güncel tutmak önemlidir. Neyin Sosyal olduğuna bir göz atalım. Medya Pazarlama trendleri, sektör uzmanlarımız 2018 için öngördü:

Sosyal Medya Pazarlama Trendleri 2018

Sosyal Medya Pazarlama eğrisinin öncü markaları, organik içerik oluşturma maliyetini azaltacak (Facebook ve diğer Sosyal Medya sayfalarına mesaj yayınlamaya adanmış ajans ücretlerini / dahili kaynakları daha az harcayacak). Facebook’un organik erişiminin çoğu sayfa için % 1’den az olması ve Facebook’un “Tüm sayfalar içeriğinin ana haber beslemesinin dışına taşınması” başlıklı yeni “Explore Feed” ile deneme yapması, yalnızca “sayfaları etkin tutmak” için içerik oluşturmaya harcanması söz konusu olmayabilir. Artık kendisini haklı çıkaracak Markalar, sosyal medyadan sonuç almak için özellikle Facebook reklamları olmak üzere ücretli sosyal medya stratejilerine odaklanmayı tercih etmeye başladı.

– Chatbotlar sosyal medya yanıt yönetimi oyununu değiştirecek.

Chatbotlar birçok kişinin yapacağı aşırı yüklenebilir işi tek başına kaldırabilir,  müşteri hizmetlerinin hızını ve verimliliğini artırmak için markaların kullanımı hızlıca artmaktadır. Bu botlar şu anda beklediğiniz kadar akıllı olmayabilir ancak Yapay Zeka’daki (AI)  büyük ilerlemelerle botlar 2018’e girdiğimizde daha akıllı ve daha insani bir hal almaya mahkumdurlar. Markaların kullanımının hızlı bir şekilde artması muhtemeldir.

– Twitter kullanımı daha da azalacak.

Twitter’a son bir yılda 12 milyon aylık aktif kullanıcı katıldı. Aynı dönemde, Instagram, 200 milyon aylık aktif kullanıcı  ve Facebook 212 milyon kullanıcıyı bünyesine kattı! Twitter, aktif kullanıcıları platformunda toplayamadı ve pazarlama için bir platform olarak sosyal medya üzerinde payıda epey azaldı. Twitter’ın reklam ürünü, Facebook, Instagram ve LinkedIn reklamlarıyla karşılaştırıldığında, pazarlamacılara değer katmıyor. Twitter bünyesindeki bazı şeyleri büyük ölçüde değiştirmedikçe, bir pazarlama platformu olarak kullanmak 2018’de daha az işe yarıyacak diyebiliriz..

– Kişiselleştirilmiş içerik oluşturmak.

Artık kitle pazarlamasının günlerindeyiz ve kişiselleştirilmiş “kişilere yönelik” pazarlamanın yeni çağına hoş geldiniz. Gartner’a göre, 2018 yılına kadar, her türden çevrimiçi kişiselleştirmeye tam olarak yatırım yapmış olan kuruluşlar, % 30’dan fazla olmayan şirketleri dışarıya itecek. Ancak, kişiselleştirmeye yatırım yapmadan önce, müşterileri, sorunlu noktalarını, problem bildirimlerini ve iş hedeflerini anlamak önemlidir. Pazarlamacılar olarak, kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturarak müşterileri değerli hissettirmeliyiz. Müşteriye keşif ve karar vermede yardımcı olan içeriğe dayalı kişiselleştirilmiş reklamlar, dönüşümleri çok çok arttırabilir. Bu, arama geçmişi, son görünümler ve satın almalar ve amaç gibi anonimleştirilmiş ancak kişisel veriler kullanılarak elde edilebilir. Bu, pazarlamacıların ihtiyaç duydukları anda müşterilere erişmelerine ve onlara daha faydalı bir biçimde ulaşmalarına olanak tanır

– VR (Sanal Gerçeklik ) & AR ( Arttırılmış Gerçeklik) deneyimleri.

VR / AR deneyimleri, hem gelen hem de giden Dijital Pazarlama’nın yüzünü değiştirecek. Apple’ın ARKit ve Android ARCore ile, geliştiricilerin ve pazarlamacıların çeşitli ürünler için müşteriler için AR / VR deneyimleri oluşturma yeteneği, şimdiye kadar görülmemiş fırsatları ekleyecektir. Kendi AR + VR dünyasını yaratmanızı sağlayan teknolojinin ortaya çıkmasıyla, “ekran” pazarlama fikirlerinin dışına taşan ışıklar açıldı. Bir şeyi “canlı” olduğu gibi deneyimleme hissi, tüm oyunu değiştirir. Kullanıcılar kendi evinde artık kullanım senaryosu ve denemeleri ile gerçekten dijital bir deneyime sahip olabilirler.

-Yapay zeka (AI) dijital platformları yönetecek.

Şirketler ve firmalar, AI ve AI ( Artificial intelligence ) ile ilgili teknolojilere daha fazla yatırım yaparken, bu cephede yer alan araçlar 2018’e girerken önemli bir odak noktası olacaktır.(Chatbotlar ve Chatbot platform araçları), tüm dijital platformlarda etkili bir şekilde kullanacakları şirketler için önemli bir odak alanı olacaktır. Sosyal medya, bundan daha fazla müşteri katılımı ve çekiş gücünden yararlanacak ve çekiş daha yüksek olacak ve satış sonucu anlık yükseliş gösterecektir.

– Etkili pazarlama.

Edelmann Trust Barometresi 2017’ye göre, ankete katılan kişilerin % 50’sinden fazlası iş kurumlarına güvenmiyor. Influencer Marketing’in son birkaç yıldır sosyal platformlarda yüksek büyüme göstermesinin nedeni budur. Markaları onaylayan ve kişiselleştirilmiş mesajlaşma ile topluluklara ulaşan etmenler, 2018’de daha etkili bir çekiş elde edecekler. Etkenler , markaların ve şirketlerin güven oluşturmak ve ürün satmak için kaldıraç kullanmaları gereken güçlü bir kabiledir.

– Instagram hikayeleri.

Son 6-8 ay boyunca sosyal medya iletişim karışımında giderek daha kritik bir kanal haline geldi. Şirketler ve Markalar, platformları öğrenmeli ve ürün ve hizmetlerini geliştirmek için en iyi olanı görmelidirler. Buradaki kazanan kombinasyon, ürün ve platformun bağlanmasıyla alakalı olacaktır.

Sosyal medya pazarlama trendleri hakkında yazmış olduğumuz blog yazımızda hatalar eksikler varsa yorum olarak bizimle ve diğer kişilerle paylaşabilir eksiklerimiz varsa bize bildirebilirsiniz. Sosyal medya pazarlama trendleri yıllara göre değişkenlik göstermektedir ve bu sene içinde neler trend neler değil elimizden geldiğince sizlerle paylaştık. Bir dahaki yazımızda görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın.

 

[Toplam:2    Ortalama:5/5]