Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi

Sosyal medya’da varlığınızı iyileştirmeniz için 8 önemli madde.

İçindekiler;

1.Adım: İş hedefinize uygun sosyal medya pazarlama hedeflerinizi belirleyin.

2. Adım: Kitleniz hakkında yapabileceğiniz her şeyi öğrenin.

3. Adım: Rakiplerinizi araştırın.

4. Adım: Sosyal medya hesaplarınızın denetimini yapın.

5. Adım: Hesapları ayarlayın ve mevcut profilleri iyileştirin

6. Adım: İlham bulun.

7. Adım: Bir sosyal medya içerik paylaşım takvimi oluşturun.

8. Adım: Stratejinizi test edin, değerlendirin ve düzeltin.

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi Oluşturma

1. Adım: İş hedeflerine uygun sosyal medya pazarlama hedeflerini belirleyin

Stratejiniz ne kadar spesifik ise, uygulama o kadar etkili olur. Akıllıca hedeflerinizi belirleyin ve başarıya ulaşmak için doğru metrikleri izleyin.

Hedef Belirleme

Sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmanın ilk adımı, hedeflerinizi belirlemektir. Hedefler olmadan, başarınızı veya sosyal medya yatırım getirinizi (YG) ölçmenin bir yolu yoktur.

Hedeflerinizin her biri şöyle olmalıdır:

  • Özel
  • Ölçülebilir
  • Ulaşılabilir
  • Uygun
  • Zamana yayılmış

İşletmeniz için bir Akıllı hedef örneği “Instagram video izleme sayımızı haftada 50 yeni takipçiyle büyütmek”.

Akıllı hedefleme ile yalnızca ideallerden ziyade gerçek iş sonuçlarına yol açtığından emin olursunuz.

Anlamlı Metrikler İzleyin

Retweetler ve beğeni gibi gösterişli metriklerin paylaşılması ve izlenmesi kolay olsa da, işletmeniz için gerçek değerini kanıtlamak zordur. Bunun yerine, oluşturulmuş potansiyel müşteriler, web yönlendirmeleri ve dönüşüm oranı gibi hedeflere odaklanın.

Farklı kanallar için farklı hedefler veya hatta her kanalın farklı kullanımlarını izlemek isteyebilirsiniz. Örneğin, marka bilinirliğini artırmak için ücretli kampanyalar kullanabilir, ancak organik sosyal yayınların edinimini ve katılımını ölçebilirsiniz.

Sosyal medya hedeflerinizi genel pazarlama stratejinizle hizaladığınızdan emin olun. En az üç sosyal medya hedefinizi yazarak sosyal medya pazarlama planınızı geliştirmeye başlayın.

2. Adım: Kitleniz hakkında yapabileceğiniz her şeyi öğrenin.

Sosyal medya’yı takipte bulunmuyorsanız, iş stratejinizi hatalı oluşturuyor olabilirsiniz. Siz veya sektörünüz hakkında aktif olarak konuşmakta olan gerçek kişilerden gelen harekete geçirici içgörülerden herbiri kaçırıyorsunuz demektir.

Takipçilerinizi ve onların ihtiyaçlarını anlamanız için nerden ve nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır.

Kişi Kitleleri Oluşturun.

Kitlenizin kimler olduğunu ve sosyal olarak görmek istediklerini bilmek, beğenecekleri, yorumlayacakları ve paylaşacakları içerik oluşturmanın anahtarıdır. Bu bilgi, sosyal medya fanlarınızı işiniz için müşterilere nasıl dönüştüreceğinizi planlamanız için de önemlidir.

Gerçek Verileri Toplayın.

Tahminlerde bulunmayın. Sosyal medya analizleri , takipçilerinizin kim olduğu, nerede yaşadığı, hangi dilleri konuştukları ve markanızla sosyal olarak nasıl etkileşimde bulundukları hakkında bir çok değerli bilgi sağlayabilir. Bu bilgiler, stratejinizi hassaslaştırmanıza ve sosyal reklamlarınızı daha iyi hedeflemenize olanak tanır.

Hindistan’daki halk için Uber benzeri bir hizmet olan Jugnoo, Facebook Analytics’i kullanarak diğer müşterilere başvuran kullanıcıların yüzde 90’ının 18 ile 34 yaş arasında olduğunu ve bu grubun yüzde 65’inin Android kullanıyor olduğunu öğreniyor. Bu bilgileri, reklamlarını hedeflemek için kullandılar ve sonuçta başvuru başına yüzde 40 daha düşük bir maliyetle sonuçlandı.

3.Adım: Rakipleri Araştırın.

Rakipleriniz zaten sosyal medya kullandıkları için yaptıklarıyla ilgili bilgi edinebileceğiniz anlamına geliyor.

Rekabet analizi yapmak

Rekabete dayalı bir analiz, rekabette kim olduğunu ve ne yaptığını (hemen hemen) anlamanızı sağlar. Kendi sektörünüzde bazı sosyal medya hedeflerini belirlemenize yardımcı olacak, sektörünüzde neler beklendiğine dair iyi bir fikir elde edebilirsiniz.

Sosyal dinlemeye katılın

Sosyal dinleme, rekabeti takip etmenin başka bir yoludur.

Rakiplerinizin hesaplarını ve ilgili sektör anahtar kelimelerini izledikçe, rakiplerin sosyal hesaplarını kullanma şeklindeki stratejik değişimleri fark edebilirsiniz. Ya da ters tepkiler alan veya bombalanan bir kampanyaya denk gelebilirsiniz. Buda size güzel bir ipucu olucaktır.

Bu bilgilere göz kulak olun ve kendi hedeflerinizi ve planlarınızı değerlendirmek için kullanın.

4. Adım: Bir sosyal medya denetimi yapın.

Bir sosyal medya denetimi yapmak, mevcut sosyal medya kullanımınızın sizin için ne kadar iyi çalıştığını değerlendirmenize yardımcı olur.

Mevcut çabalarınızı değerlendirin

Sosyal medya araçlarını zaten kullanıyorsanız, bir adım geri atmanız ve daha önce başardıklarınıza bakmanız gerekir. Kendinize aşağıdaki soruları sorun:

  • Neler işliyor ?
  • Neler işlemiyor ?
  • Kimler sizinle sosyal ağlarda takipçileriniz oluyor ?
  • Hedef pazarınız hangi sosyal medya ağlarını daha çok kullanıyor ?
  • Sosyal medya varlığınız rakiplerinizinki ile kıyaslandığında ne durumda ?

Tüm bu bilgileri tek bir yerde topladıktan sonra, sonuçlarınızı nasıl iyileştireceğinizi planlamanız için iyi bir başlangıç noktasına sahip olursunuz.

5. Adım: Hesapları ayarlayın ve profillerinizi iyileştirin.

Hangi ağlara odaklanacağınıza karar verin ve ardından hesaplarınızı ayarlayıp optimize edin.

Kullanılacak ağları belirleme;

Hangi sosyal ağları kullanacağınıza karar verdiğinizde, her bir ağ için stratejinizi de tanımlamanız gerekir. Örneğin, müşteri hizmetleri için Twitter, müşteri kazanımı için Facebook ve mevcut müşterilerin ilgisini çekmek için Instagram’ı kullanmaya karar verebilirsiniz.

Her ağ için görev bildirimleri oluşturmak iyi bir alıştırmadır. Bu tek cümlelik bildirimler, her bir sosyal ağdaki her bir hesap için özel bir hedefe odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin bunlara SİZ karar verebilirsiniz;
  • Facebook ücretli reklamlarla yeni müşteriler kazanmak için en iyisidir.
  • Instagram, mevcut müşterilerle marka yakınlığı oluşturduğunuz yerdir.
  • Twitter, basın ve endüstri takipçisi olduğunuz yerdir.
  • LinkedIn, mevcut çalışanları işe aldığınız ve yeni yetenekler çekeceğiniz yerdir.
  • YouTube, mevcut müşterileri eğitim ve video yardımı içeriği ile desteklediğiniz yerdir.
  • Snapchat, daha genç tüketicilerle marka bilinirliği oluşturma hedefi ile içerik dağıttığınız yerdir.

Hesaplarınızı kurun (ve optimize edin)

Hangi ağlara odaklanacağınıza karar verdikten sonra, profillerinizi oluşturmanın veya mevcut profilleri, stratejik planınızla uyumlu olacak şekilde geliştirmenin vakti gelmiştir.

Genel olarak, tüm profil alanlarını doldurduğunuzdan, kullanıcıların işletmenizi aramak için kullanacağı anahtar kelimeleri kullandığınızdan ve her bir ağ için doğru boyutta olan profil ve kapak resimleri kullandığınızdan emin olun.

 

 

 

 

[Toplam:1    Ortalama:5/5]