sosyal medya danışmanı olmak

Başarılı Bir Sosyal Medya Danışmanı Olmak İçin 7 Kural

Başarılı bir sosyal medya danışmanı olmak hakkında  7 adet aklınızdan çıkarmamanız gereken kuraldan bahsedicem. Bunları yaptıktan sonra kişisel becerilerinize ve vizyonunuza bağlı olarak başarılı bir sosyal medya danışmanı olabilirsiniz .

Sosyal Medya Danışmanı Olmak İçin 7 Kural

1- Araştırmanızı Yapın

Yeni bir iş başlangıcında müşterinizin sektörünü araştırın. Neler yapıldığına dair notlarınızı alın. Rakip olacak diğer firma, marka veya işletme tarzında karşınızda kimler var neler yapmış kontrol edin Linkedİn, Google, Twitter, Instagram gibi sayfalarda araştırın, anahtar kelime analizi gibi onlarıda analiz edin. Kendinize reklamlar ve diğer giderler için bir bütçe çıkarıp uzun vadeli bir iş planı hazırlayın ve müşterinize sunun.

2- Müşterilerinizi İyi Seçin

Bazı müşteriler gündelik işleri içinde sizden çoğu zaman yardım isteyecektir, bunu göz önünde bulundurarak kaldırabileceğiniz sayıda müşteri ağı oluşturun. Aksi takdirde hem kendinizi zorlamış olursunuz hemde verilen işlerde başarısız olma veya yetememe gibi sorunlarla karşı karşıya gelebilirsiniz. Bu yüzden kendinize zamanınızı yetirebileceğiniz sayıda ve ayırdığınız zamanınıza değecek kalitede müşteriler edinin.

3- Çalışma Sisteminizi Oturtun

Bilgisayarınızın ötesinde düzgün bir çalışma sistemi kurmak için iş akışınızı oturtmanız gereklidir. Faturalarınız, vergiler, müşteri toplantıları doğru kişi ve bilgisayar yazılımlarıyla çalışmalısınız. İş akışını kurduğunuz sisteme en sadık şekilde yürütmelisiniz.

Bir müşteri alım sürecinin ötesinde, bir sosyal medya yönetim platformu, analiz programı ve faturalandırma uygulaması gibi diğer yararlı yazılım programlarını doğru kullanmanız gerekir. Hizmetlerinizin bir parçası olarak analitik sunmayı planlıyorsanız, kendi raporunuzu bir araya getirip getirmeyeceğinize veya hangi hizmetten kaç tane oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekir.

4- Niş veya Genel

Bu danışmanlar için sürekli bir ikilem oluşturmaktadır, uzmanlaşmış olduğunuz sektörde çalışmak mı ya da size gelen teklifleri değerlendirmek mi bu size kalmış birşey. Her ikisinin de artıları ya da eksileri vardır hangisinin daha iyi olduğuna sizin karar vermeniz gerekmektedir.

İş araştırma sürecinde ne sunmak istediğinize hemde müşteri tabanınıza bir göz gezdirip fikir oluşturabilirsiniz. Örneğin sadece gece kulüpleri için sosyal medya danışmanlığı yapmak istiyorsanız. Çevrenizdeki gece kulüplerinin sosyal medyadaki analizini çıkarıp onlara teklif sunabilirsiniz.

5- Hizmet ve Ürünlerinize Karar Verme

Sosyal medya danışmanının iş kapsamı çok geniştir . Çoğu zaman, rol seo, içerik oluşturma ve sosyal medya yönetimi ile örtüşmektedir. Danışman olarak sunduğunuz ürünlerde birçok seçeneğe sahipsiniz. İşte sadece birkaçı:

    – Sosyal medya denetimi
   –
Koçluk hizmetleri
    –
Eğitim
    –
Sosyal medya yöneticisi
    –
Yeni işletmeler için hesap oluşturma ve kurulum
    –
Sosyal medya strateji oluşturma

Ürün ve hizmetlerin bir harman olması, gelir akışınızı çeşitlendirmenize izin verir. Ancak çok fazla hizmet veya ürüne sahip olmak, aynı zamanda görevlerinizde daha dağınık olacağınız anlamına gelmektedir ve buda sizi zorlayabilir. Başarasızlığın sorumlusu zaman yetirememek olmamalı bunu iyi ayarlamanız gerekmektedir.

Sunduğunuz hizmetler ve ürünler, ücret belirleme konusunda genellikle stresli bir iştir. Üst düzey bir sosyal medya stratejisti, 400.000 TL gibi bir kazanç sağlarken yine iyi bir sosyal medya uzmanı yılda 100.000 TL kadar kazanabilir. Seri olabileceğiniz ve başarılı olduğunuz bir alan seçmeniz burda çok önemli.

Araştırma aşamasında, diğer danışmanların ne talep ettiğini gözden geçirin. Harcamalarınızı ve serbest meslek vergilerinizi fiyatlandırmalarınıza dahil etmeniz gerektiğini unutmayın.

6- Anlattığınız ile Uyguladığınız Bir Olsun

Yeni müşteriler ararken veya mevcut müşterilerinizle çalışırken, tavsiyelerinizi uygulamaya devam ettiğinizden, verdiğiniz sözleri veya vaadleri yerine getirdiğinizden emin olun verilen sözleri yerine getiren bir sosyal medya danışmanı olmak çok önemli bir husustur aksi takdirde piyasada dolandırıcı gözüyle bakılırsınız. Potansiyel müşterileriniz sayfalarınızı araştırdığında 2 aydır hiç tweetlemediğinizi görmesin, kendinizi onun yerine koyun. Diğer sektör profesyonelleriyle bağlantı kurun, sosyal medya haberlerini öğrenmeye devam edin ve uzmanlığınızı oluşturmak için blog gönderileri yazın. Tahmin ettiğiniz gibi, toplulukla ne kadar çok ilgilenirseniz ve gerçek anlamda yardımcı olursanız, sizi o kadar uzman olarak görürler.

7-Ortak Hatalara Düşmeyin

Başarısızlıklar illaki olacaktır ama herkesin yaptığı ve acemilikten kaynaklanan hatalardan olabildiğince kaçının işte onlardan bazıları şunlardır ;

   -Kendinizi hayal kırıklığına uğratmayın: Her gelen müşterinin teklifine evet demeyin, aralarından bazılarının daha sonradan sizin burnunuzdan getirebileceği gibi, bu sizin hizmetinizinde ucuz olduğunu gösterir.

  –Yazılı olarak çalışma: Herkesin zamanında ödeme yapacağına ve kabul ettiğiniz şeylere bağlı kalacağına inanmak istiyorsunuz biliyorum. Ama ne yazık ki, küçük bir işletme sahibi olarak kendinizi korumanız gerekiyor ve sözleşmeler bunu yapmanın en iyi yoludur her işte sözleşmenizi yapın.

Geniş kapsam: Müşteriniz için ne yapacağınıza ve nasıl teslim edileceğine mümkün olduğunca spesifik olun. Herhangi bir sağlıklı ilişkide sınırların belirlenmesi çok önemlidir.

Kötü iletişim: Büyük bir iletişimci ve sosyal medya danışmanı olmak için beş dakika içinde e-postaları yanıtlamanız gerekmez. Profesyonellik az ve öz iş yapmayı gerektirir. İletişiminiz ne kadar iyi olursa iş akışlarınız ve uyumluluk o kadar kolay olur.

Başarılı bir sosyal medya danışmanı olmak için  7 adet başlık belirledik bunları yorumlamak size kalmış . Çalışkan olmanızla birlikte sürekli kendinizi geliştirerek bu başlıklar üzerinde kendinize bir rota çizmenize yardımcı olabilirsem ne mutlu bana. Daha önceki makalemde başarılı bir sosyal medya danışmanı nasıl olunur artıları eksileri nelerdir bunlardan bahsetmiştik okumayanlar için şöyle buyurun ; Sosyal Medya Danışmanı Nasıl Olunur . Birdahaki makalemde görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın kendinize iyi bakın.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]