Instagram hedef kitlenize nasıl ulaşırsınız

İnstagram Hedef Kitlenize Ulaşmanın Formülü

Hedef kitlenizi bulmak ve bu kullanıcılara ulaşmak tüm sosyal ağlarda büyük ölçekte farklılık göstermektedir. Her sosyal ağ için adım adım hedefleme sürecini doğru yönetmelisiniz. Makalemizde öncelikle Instagram hedef kitlenize nasıl ulaşırsınız bundan bahsedicez.

1. Adım: Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Hedef kitlenizin kim olduğunu tanımlamanız için zaman ayırmak neden önemlidir ?

a- Varsayımlarınızdan çok daha büyük bir Instagram hedef kitle sizleri bekliyor olacak. Bu iyi bir haber, çünkü çok daha fazla fırsat yakalayabileceğiniz anlamına gelmektedir, ama aynı zamanda stratejinizi de karmaşıklaştırıyor çünkü farklı kullanıcı türleri için farklı stratejiler geliştirmeniz gerekli.

b- Sosyal medya pazarlamanızı planlamayı daha kolay hale getirecek. Hedef kitlenizi tanımlamak, gelecekteki tüm Instagram içeriklerinizi oluşturmak ve tanıtmak için sağlam bir temel sağlar.

Instagram’da hedef kitlenizi tanımlamayı bu makalede adım adım öğreneceksiniz.

1.1 Tekerleği yeniden icat etmenize gerek yok işe sektörünüzle alakalı pazarlama elamanınızla veya piyasadaki serbest pazarlama yapan satış temsilcileri ile birebir görüşerek potansiyel kitle hakkında bilgi alın. Cinsiyet, yaş, sosyal statü, okudukları okul, oturdukları bölge vs.

1.2 Instagram’da ki pazarı ve pazarlama yapanların üslubunu ve onlara gelen tepkileri analiz edebilmek için kendinize takip edebileceğiniz aktif ve başarılı olmuş bir kaç hesap belirleyin. Bunun yanında başarıya ulaşamamış ama aktif olan hesaplarda olacaktır, onlarında neden başarılı olamadıklarını diğer hesaplarla karşılaştırarak anlamaya çalışın. Sektörünüzde en çok hangi etiketlerde etkileşim alınıyor belirleyin.

1.3 Instagram hedef kitle oluşturmadan önce potansiyel müşterilerinizi sınıflandırın. Kadın, erkek ve yaş grupları olarak. 15 yaş 25 yaş arası kadınlar nelerden bahsediyor daha çok ne tarz içerikler paylaşıyor nelere ilgi duyuyor gibi. Instagram potansiyel hedef kitlelerinizi gruplara ayırdıktan sonra içeriklerinizi her bir gruba ait planlayıp paylaşımlarınıza başlayın.

2. Adım: Hedef Kitlenize Bir Bütün Olarak Ulaşın.

Artık Instagram’da çeşitli hedef kitlelerinizi gruplara ayırdınız ve neye önem verdiğiyle ilgili daha fazla şey öğrendiğinize göre, o kitlelere ulaşmanın zamanı geldi. Bu, her bir kullanıcı için farklı bir strateji gerektirecektir, ancak bu bireysel stratejileri ve içerik taktiklerini geliştirmeden önce, Instagram hedef kitlenize bir bütün olarak ulaşmak için aşağıdakileri yapmak işinize yarıyacaktır.

– Sektördeki en iyi uygulamaları ve seçtiğiniz sosyal analitik platformu kullanarak Instagram’da içerik yayınlamak için en uygun zamanı belirleyin ve paylaşımlarınızı buna göre yapın.

-Instagram için hangi içeriğin ve hangi kampanyanın geçmiş dönemlerde markanız için en çok etkileşim yarattığını belirleyin. Daha önce hiç kampanya oluşturmadıysanız farklı markaların kampanyalarını inceleyerek hangilerine daha çok ilginin olduğunu tespit edin, ancak bunu yaparken kopya olmamasına markanıza ait olmasına özen gösterin.

– Instagram’ın yeni hashtag takip özelliğini kullanarak uygun hashtag’leri izleyin. Bu özellik niş toplulukları hedeflemek için mükemmeldir ve kullanıcı sayısını artıracaktır; Instagram kullanıcılarının, çekici bulduğu belirli dünyaları daha derinlemesine keşfetmesini kolaylaştırır.

Not: Bir stratejinin sektörünüzde kullanılmadığı bunu kullanmamanız gerektiği anlamına gelmediğini unutmayın. Nike’ın, kitlesel erişim, etkileşim ve basın toplamasıyla mükemmel bir kampanya yayınladığını varsayalım, ancak sizin bir turizm markanız var. Aynı şeyi satmıyor olmanız, video, sıkı etkili ortaklıklar ve basit metin odaklı markalaşma gibi benzer taktikleri kullanamayacağınız anlamına gelmez.

 

3.Adım: Kampanyanızı Başlatın.

Sırada etkileyici bir stratejiye yatırım yapmak var. Markanıza ilgi duyan takipçileriniz, muhtemelen bugün ulaşamadığınız Instagram hedef kitle topluluğunuza giden haritadır.

Amacınızı Tanımlama: Başarılı bir kampanya size nasıl bir görünüm verir? Takipçilerinizden ne bekliyorsunuz? Marka bilinirliğini arttırmaya veya daha fazla satış yapmanıza yardımcı olmayı mı istiyorsunuz? Amacınız ne olursa olsun, kampanyanızın diğer tüm yönleri için güçlü bir temele sahip olmanız gerekli bunu tamamladığınızdan emin olun. Günümüzde ulaşamadığınız topluluklara (ve muhtemelen alıcılara) giden yolunuzdur.

Performans Ölçümlerinizi Tanımlama: Hedefinize ulaştığınızdan emin olmak için performansınızı nasıl takip edersiniz? Kampanya performansınızı ölçmek için hangi metriklerin alakalı olacağını tanımlamanız gerekir. Örneğin, sosyal medya gösterimlerinin sayısı, ulaşma, tıklama, vb. Etkileyenler tarafından geliştirilen marka bilinirlik düzeyini ölçmek için bir Instagram analitik gösterge paneli oluşturmayı düşünebilirsiniz bunun için yardımcı web programları bulabilirsiniz.bknz: https://sproutsocial.com/integrations/instagram/

4.Adım: Dinleme ve Analiz Etmeye Devam Edin.

Sosyal medya pazarlaması aslında hiç bitmeyen bir test sürecidir. Instagram üzerinde başarılı olmak için, sosyal analiziniz iki süreçten oluşmalıdır: Düzenli olarak daha büyük kitleyi dinleyin ve anlamaya çalışın yorumları ve etkileşimleri inceleyin.

Sahip olduğunuz içeriği analiz edin. Hedef kitleniz hakkında sahip olduğunuz bilgilere dayanarak doğru içeriği mi yayınlıyorsunuz? Hedefinizi gerçekten vuruyor musunuz? Rakiplerinizin karşısında nasıl bir duruş sergiliyorsunuz ? Hangi hataları yapıyor? Nelerden dönmeniz gerekiyor? Bunları markanıza sorun.

İstikrarınızdan ve disiplininizden birşey kaybetmeden çalışmaya devam ederek hedef kitlenize ulaşın ve başarılı bir sosyal medya pazarlama sürecinde emin adımlarla yolda ilerlemeye devam edin.

Makalemizi okuduysanız ve beğendiyseniz markanız için ufak sayıda Instagram takipçi satın alarak bize destek olabilirsiniz 🙂 Yeni açılan hesaplar için az miktarda takipçi satın almak hiç bir zarar veya problem teşkil etmiyecektir aksine faydası olmaktadır.

Instagram Türk takipçi satın al

Instagram yabancı takipçi satın al

Şimdiden destekleriniz için teşekkür ederim bir dahaki makalemizde görüşmek üzere hoşçakalın.

[Toplam:2    Ortalama:5/5]