Instagram hashtag kullanımı

Instagram Hashtag Kullanım Rehberi 2018

Paylaşımlarınızda doğru Instagram hashtag ‘lerini kullanırsanız, sahip olduğunuzdan daha yüksek bir etkileşim alabilirsiniz.

Nasıl ?

Çünkü hashtag’ler – # sembolünden sonra gelen harfler, sayılar ve emoji kombinasyonları (ör. #NoFilter, #WorldCup) – içeriği kategorilere ayırır ve daha keşfedilebilir hale getirir. Bir hashtag’i tıklayan veya arama yapan herkes, onunla etiketlenen tüm yayınların bulunduğu bir sayfayı görür.

Instagram hashtag 2018
Instagram hashtag

Instagram paylaşımınızda bir etiket sayfanızda ne kadar yer alıyor, ne sıklıkta kullanıldığına, yayınınızın ne kadar popüler olduğuna (zaten çok fazla beğeniye ve yoruma sahip mi?), Paylaştığınız zamana ve kitlenizin gücüne bağlıdır.

Gönderiniz ne kadar yüksek görüntülenirse, sizi takip etmeyen kişiler tarafından keşfedilebilmesi o kadar yüksek olur. Bu kılavuz, yeni takipçileri çekmek, daha fazla beğeni almak ve katılımı artırmak için hashtag’ları nasıl kullanacağınızı öğretecektir. Instagram’da hashtag’in ötesinde yardıma ihtiyacınız varsa, buradan size yardımcı olacak Instagram makalelerini, kılavuzları ve kaynakları bulabilirsiniz.

Instagram Hashtag Kullanım Rehberi 2018

1- 2018’de Instagram hashtag’leri hakkında bilmeniz gereken her şey

2-Markanız için en iyi Instagram hashtagleri nasıl bulunur?

3-Instagram hasthtag hakkında 11 adet ipucu ve püf nokta

4- 2018 Yılı Popüler Instagram hashtagleri

 

Instagram Hashtag’leri Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Instagram kullanıcıları hashtagleri takip edebilir.

Bu , içeriğinizin sizi takip etmese bile bir kullanıcının ekranında sona erebileceği anlamına gelir. Ayrıca, harika içerikler paylaşıyor ve alakalı hashtag’lerle etiketliyorsanız, birçoğu sizi takip etmeye başlar.

Instagram hashtag takip etme özelliği
Instagram hashtag takip

 

NOT:Alakasız hashtag’leri (veya aynı olanları tekrar tekrar) kullanmak kötü bir fikirdir.

Bu özellik, Instagram algoritmasının belirli bir kullanıcının hangi içeriği beğendiğini daha kolay sınıflandırabilmek için tasarlanmıştır. Instagram “shadowban” diye bir şey yoktur. Ancak, yayınlarınızın çok fazla bir kısmı spam olarak işaretlendiyse, içeriğinizin daha az gösterileceğini (veya hiç gösterilmeyeceğini) düşünmek doğru olur.

Her gönderide aynı uzun listeyi kullanma pratiğine gelince… Yapmayın. Instagram’in topluluk kuralları açıkça “tekrarlanan yorumların veya içeriklerin yayınlanması” nın doğru olmadığını belirtmektedir.

Bir gönderi oluşturduğunuzda, yalnızca anlamlı olan hashtag’leri kullanın. Örneğin, bir gönderiyi #outdoor ile etiketlerseniz, içeriğinize, yorum yapmak, beğenmek ve paylaşmak isteyen bir seyyah çıkması muhtemeldir.

Pek çok insan tarafından görülmek değil, doğru insanlar tarafından görülmekle ilgili bu algoritma. Bu sistem, hashtag’lerin daha yüksek katılım ve daha fazla takipçiye yol göstermesidir.

Instagram işletme profilleri hangi hashtag’in ne kadar etkili olduğunu görebilir.

Bir Instagram işletme profili oluşturduysanız eğer, hashtag’lerden kaç gösterim aldığınızı gösteren analiz bilgilerine erişebilirsiniz.

Verilere nasıl erişilir?

1- İstediğiniz paylaşımınızı seçin ve soldaki gönderinin altındaki Analizleri Görüntüle’ye dokunun.

2-Hashtag nedeniyle elde edilen gösterimlerin sayısı dahil olmak üzere söz konusu yayının tüm ayrıntılarını görmek için ekranı yukarı kaydırın.

Instagram hashtag analiz sayfası
Instagram hashtag analiz

Bu verileri izleyerek, hangi hashtag’lerin etkileşiminizi iyileştirmek için en etkili olduğunu anlamaya başlayabilirsiniz.

Instagram Hikayeleri üzerinde hashtag kullanabilirsiniz.

Gönderiniz hashtag Hikayesinde popüler arasında yer alabilecek kadar şanslıysanız, markanızı büyük bir kitleye sunabilirsiniz.

Hikayelerinize hashtag eklemenin iki yolu vardır. İlk yöntem hashtag etiketini kullanarak ve etiketinizi girerek. İkinci yöntem metin aracını ve hashtag’i bir fotoğraf veya video yayınında yaptığınız gibi yazmak için # sembolünü kullanabilirsiniz.

Bir Öyküde en fazla 10 hashtag ekleyebilirsiniz, ancak içeriğinizi karıştırmamaya dikkat edin. Hashtag’lerinizi küçültebilir veya bir emoji, sticker veya GIF’in arkasına saklayabilirsiniz.

Biyografinize hashtag bağlantıları ekleyebilirsiniz.

Bir kullanıcı dokunduğunda, onu takip etmek için söz konusu hashtag’in sayfasına yönlendirilir. Popüler markalı hashtag’lere sahip işletmeler için (bundan sonra daha fazla), etkileşimi teşvik etmek veya kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği toplamak için harika bir yoldur. Arama motorları veya instagram arama çubuğunda aratıldığında sıralamada çıkmanızada yarıyacaktır.

Normal bir gönderiye en fazla 30 hashtag ve bir Öyküde en fazla 10 hashtag ekleyebilirsiniz.

Daha fazla kullanmaya çalışırsanız, yorumunuz veya içeriğiniz yayınlanmaz.

Sadece kendi yazılarınızı etiketleyebilirsiniz.

Başka birinin gönderisinin altında bir hashtag bırakırsanız, parlak yorumunuz daha keşfedilebilir olur mu? Yok hayır bu işe yaramaz.

Markanız için en iyi Instagram hashtagleri nasıl bulunur?

Kullanmak istediğiniz hashtag’ler, işletmenizin hangi alanda faaliyet gösterdiğine bağlı olacaktır.

Bir seyahat acentesi için sosyal medya yöneticisi olduğunuzu varsayalım. Popüler olan bir sürü hashtag vardır: #welltravelled, #justbackfrom, #whatsinmybag ve # passportexpress ve dahası. Gönderilerinizi bunlardan herhangi biriyle etiketleyin ve büyük olasılıkla birkaç ekstra fazladan beğeni alacaksınız.

Ancak, gerçekten katılımı artırmak ve kalite takipçileri kazanmak istiyorsanız, daha spesifik hashtag’ler ekleyin. Bir seyahat hedefinin fotoğrafını gönderirseniz, ilgili konum etiketlerini ve tesisin markalı etiketini (varsa) işaretleyin.

Kitlenizin hangi hashtag’leri takip ettiğini nasıl anlıyorsunuz? İşte bu soruyu cevaplamanıza yardımcı olacak birkaç ipucu.

Rakiplerinizin kullandığı hashtag’lere bakın.

Belki repertuarınıza eklenecek yeni hashtagleri keşfedersiniz. Veya aynı hedefler için rekabet etmek istemediğinize karar verebilirsiniz, bu durumda kullanmak için alternatif hashtagleri arayabilirsiniz.

Sektörünüzdeki insanları etkileyen hashtag’ları kullanın.

Bu insanlar bu etiketleri zaten sürekli kullanıyor belirlemeniz zor olmuycak.

Instagram’ın arama işlevini kullanın.

Markanızla alakalı bir anahtar kelimeyi Instagram’in arama çubuğuna yazın (Keşfet özelliği) ve ardından Etiketler sekmesini seçin. Instagram, bu anahtar kelimeyle birlikte tüm hashtag’lerin bir listesini ve bununla etiketlenen bir dizi gönderiyi size verecektir.

Çok fazla paylaşım, bu hashtag’i takip eden birçok kişi anlamına gelebilir, ancak bunun üzerinde bir ton içerik olduğu ve yayınlarınızın kaybolabileceği anlamına da gelir. Markanızın ideal hashtagini bulmak için popüler ve niş hashtaglerin bir kombinasyonu ile deney yapın.

İlgili hashtagleri dikkate alın.

Herhangi bir hashtag sayfasında, “Üst” ve “Son” sekmenin hemen üstünde, sola doğru kaydırarak ilerleyebileceğiniz ilgili hashtag’lerin bir listesini bulacaksınız. Bu biraz daha niş olabilecek alakalı hashtag bulmak için harika bir yoldur. Bu da rekabet etmek için daha az içerik barındıran daha hedefli bir kitle anlamına geliyor.

ilgili hashtagler
ilgili hashtagler

Trend hashtaglerinizi belirlemek için en popüler içeriklerinize göz atın.

Başarılı olduğunuz bir içeriğe göz atın. Gelecek yayınlarda yer alabilecek etkili hashtagleri analiz ederek tekrardan kullanabilirsiniz.

Söz konusu hashtag’leri seçmek olduğunda, altın kural şöyledir: markanız, sektörünüz ve hedef kitlenizle alakalı hashtag’leri seçmeye özen gösterin.

Fotoğraflarınızı popüler ancak ilgisiz hashtag’lerle etiketlerseniz, spam yapan olarak işaretlenmiş olabilirsiniz. Bu yüzden alakasız etiketlerden elinizden geldiğince kaçınmalısınız.

3-Instagram Hasthtag Hakkında 11 Adet İpucu ve Püf Nokta

1. Alakasız hashtagleri kullanmayın.

Paylaşımlarınızla alakasız hashtag doldurmak spam içerikli davranışlardır. Bu hashtag’leri takip eden insanları rahatsız edecek ve muhtemelen Instagram’a “Bu Hashtag için birdaha Gösterme” yi işaretliyeceklerdir.Hashtag’ler stratejik olarak kullanılmalıdır. Instagram kullanıcısına yalnızca aradıklarını, yani ilgi alanlarına hitap eden kaliteli içerikler verirseniz etkileşiminizi artırırsınız.

2. Doğru miktarda hashtag kullanın

TrackMaven tarafından yapılan bir analize göre, dokuz hashtag içeren gönderiler en fazla etkileşimi sağlıyor.

Hastag miktarı ve ortalama etkileşim sayısı
Hastag miktarı ve ortalama etkileşim sayısı

Ancak bu, her gönderiyi birçok hashtag ile etiketlemeniz gerektiği anlamına gelmez. Yine, içerikle alakalı olmalılar. #geritakip gibi popüler bir hashtag kullanmak size yeni birkaç takipçi getirebilir, ancak büyük olasılıkla yanlış türde olabilirler – spam gönderenler veya kendi takipçi sayılarını artırmak isteyen kişiler. Bu insanlar markanıza hiç bir katkıda bulunmayacak.

Yayınlarınızın içeriğinde, kaç hashtag kullanmanız gerektiğini iyi analiz etmelisiniz.

3. Belirli veya niş hashtag kullanın

Hashtag ne kadar spesifik olursa, hedef kitleniz o kadar doğru olur. Hedef kitle, daha kaliteli bir katılım fırsatı anlamına gelmektedir. Örneğin Honda tutkunlarındansınız, #civictyper hashtag’i, daha yüksek bir dönüşüm izleyici kitlesinin yanı sıra, sizi direk Honda markasının Civic typer sevenleriyle buluşturacaktır. (Ama resminizin gerçekten bir Civic Typer olduğundan emin ol.)

4. Popüler hashtaglerden tamamen uzaklaşmayın.

Yayına uygun oldukları ve idareli bir şekilde kullanıldığı sürece, popüler hashtag’ler sizi çaresiz veya spam gibi görünmeden erişiminizi genişletmeye yardımcı olabilir.

Bu makalenin sonunda, en popüler hashtag’lerden bazılarını doğru bir şekilde nasıl kullanacağımıza dair ipuçlarını listeliycez.

5. Hashtag’in, sizin düşündüğünüz anlamına geldiğinden emin olun.

Markanızı istemeden müstehcen bir etikete eklemek istemezsiniz dimi. Malesef geçmişte bazı büyük hesaplarda bu gibi sorunlar yaşanmakta.

Bu yüzden yeni bir etiket kullanmadan önce o etiketin sayfasına gidip kontrol etmeniz size büyük bir avantaj sağlayacaktır.

6. İleride kullanmak için hashtag kaydetmek.

Her gönderi için sık sık aynı hashtag’ları kullanırsanız, zaman kazanmak için bunları bir not defterine kaydedebilirsiniz.

(Not: Bu hileyi dikkatli kullanın. Unutmayın, bir gönderiye koyduğunuz her etiket, içeriğe uygun olmalı ve çok tekrarlı olmamalıdır.)

Nasıl yapılır: Not uygulamanızda yeni bir not oluşturun en çok kullandığınız altyazıları, bir listeye ekleyin ve gönderiyi yüklerken, Instagram uygulamasından not uygulamasına gidin, metninizi kopyalayın ve ardından altyazıya yapıştırın.

7. Hashtagleri gizleyin.

İçeriğinizi karmaşıklaştırmayın. Okuyucuyu neyin önemli olduğuna odaklayın: Zorlayıcı başlığınız. Bir yorumda nasıl yapılır? İçeriğinizi her zamanki gibi yükleyin, ancak resim yazısı kutusundaki hashtag’leri dışarıda bırakın.

İçeriğiniz yayınlandıktan sonra, yorumunuzu bırakmak için yayınınızın altındaki konuşma balonu simgesini tıklamanız yeterlidir. Şimdi “Yorum ekle…” kutusuna eklemek istediğiniz hashtag’leri yazın veya yapıştırın ve Yayınla’ya dokunun. Fotoğraf veya videonuz daha fazla yorum aldığında, kullanıcılar “Tüm yorumları görüntüle” düğmesini tıklamadıkça hashtag’leriniz görünmez.

Ayrıca fotoğrafın altında 4 veya 5 satır . işareti koyarak aşağı inerseniz etiketleri burdada gizleyebilirsiniz kullanıcı daha fazla demedikçe etiketleriniz görünmez.

8. Eski paylaşımlarınıza güncel ve trend hashtagler ekleyin.

Eskiden yüklediğiniz bir içeriğe hashtag ekleyerek güncel tutun, ekranın sağ üst köşesindeki üç noktaya dokunun ve başlığa eklemek için Düzenle’yi seçin ve hashtaglerinizi yazın.

9. Markanıza ait hashtagler kullanın.

Bir marka (veya tercih ederseniz markaya ait model) hashtag, şirketinize veya kampanyanıza özgü olan bir etikettir. İşletmenizin adı, sloganı veya ürünlerinizden birinin adı kadar basit olabilir.

Herschel Supply Şirketi  #herschelsupply ve #welltravelled dahil birkaç markalı hashtag kullanmaktadır. İkincisi, müşterilerin Herschel ürünleri içeren seyahat fotoğraflarını paylaşmaya teşvik etmek için bir kampanya ile birlikte oluşturuldu. Şimdi milyonlarca yayında etiketlendiğinde, genellikle Instagram’da en popüler seyahat hashtaglerinden biri olarak gösteriliyor.

Herschel gibi, belirli bir kampanya için marka hashtagı oluşturabilir veya şirket kültürünüzü, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanımlayan hashtagler tanımlayabilirsiniz.

10. Markanıza ait hashtagleri kısa ve hatırlaması kolay seçmeye özen gösterin.

Bu sayade hayranlarınız veya müşterileriniz etiketlerinizi kolayca hatırlayabilir.

11. Hashtaglerinizde emoji kullanmayı da deneyin.

Sayılara ve harflere ek olarak, emoji hashtag’lere dahil edilebilir (boşluklar ve% veya $ gibi özel karakterler olmaz). Bu animasyonlu ikonlar dikkat çekicidir ve tüm kelimelere ayak uydurabildikleri için, hashtag’lerinizi kısa tutacaktır.

Popüler Instagram Hashtagleri

Ne kadar popüler olursa olsun, hiç ayrım yapmadan bir şekilde beğenen ve takip eden hashtag’lerden kaçınmalısınız. # Followme, # like4like, # follow4follow, #tagsforlikes, vb. Bunları kullanmak, botlar, spam gönderenler ve ilgi çekici olmayan diğer kullanıcıları çekecektir. Ayrıca, takipçilerinize, spam içerikli davranışlarda bulunarak markanızın değerini düşürür. Ve bu iyi bir görüntü değildir.

Fakat yine de, bu her popüler hashtag’i görmezden gelmeniz gerektiği anlamına gelmez.

428 milyondan fazla mesajda etiketlenen #TBT (Geçmiş Perşembe) Instagram’da en çok kullanılan hashtag’lerden biri ve mükemmel bir nostalji pazarlama fırsatı. Markanızın eski içeriklerini paylaşmak için #TBT kullanın.

İşte markanızın kullanmayı düşünmek isteyebileceği birkaç evrensel popüler hashtag.

#instagood : Bunu özellikle gurur duyduğunuz fotoğraflarda kullanın.

#photooftheday : En iyi çalışmalarınız için ayrılmıştır. Her gün hashtag ile bir “kazanan” fotoğrafı seçen ve bunu 269.000’den fazla takipçisi ile paylaşan bir @photooftheday Instagram hesabı var.

#picoftheday : Yukarıdaki gibi aynı konsept.

#instagrammers : Instagram influencer‘lar ve diğer güçlü kullanıcıların popüler paylaşımları.

#igers : #instagrammers’ın kısa şekli.

#instamood : Yayıncının ruh halini yansıtan fotoğraflarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Tipik olarak #instamood gönderileri insanlardan ve manzaradan ibarettir.

#TBT : (ve #ThrowbackThursday, daha uzun ve daha az kullanılan sürüm): Yukarıda belirtildiği gibi, tüm bunlar nostalji ile ilgili içeriklerden oluşmaktadır.

#ManicMonday : Önümüzdeki yoğun haftanızı gösteren veya yayınlanmış şirket kültürünü gösteren yayınlarda kullanın.

#WisdomWednesday : Hedef kitlenizin yararlı bulabileceği bir teklif veya tavsiye gönderin.

#NoFilter : Fotoğrafçılıkta çalışanlar için. Filtreyi uygulamamış olduğunuz yayınlarda kullanın.

#selfie : Bir sosyal medya pazarlamacı olarak, markanızı bir sektör etkinliğinde temsil ederken bu hashtag’i kullanabilirsiniz.

#regram : Başka birinin attığı fotoğrafı kendi hesabınızdan gönderirken bu etiketi kullanın. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik stratejinizin bir parçası olsun.

#contest, #giveaway, #sweepstakes : Tam zamanlı yarışmacılara bir hediye vermeyi düşünüyorsanız bunları kullanın. Umarım kazanan, ödüllerini paylaşır ve markanızı kitlelere tanıtır.

Her sektöre özgü, popüler Instagram hashtagleri vardır. Örneğin, gayrimenkuller: #realestate, # mimarlık, #realestateforsale ve #realestatephotograhpy. İşletmenizle alakalı olan doğru hashtag’leri nasıl bulacağınıza ilişkin ipuçlarımıza bakın.

Yani paket servisi olan restoran: Nasıl ve hangi hashtag’leri kullandığına dikkat etmeli. Sosyal medyada paylaştığınız her tür içerik gibi, her şey takipçilerinizle ilgilidir. Ne değeri sunuyorsunuz? Onlar için ne var? Gönderinizle neden ilgilenmek zorunda kalacaklar? Cevabınız yoksa, paylaşmayın.

Instagram hashtag konusunu a’dan z’ye detaylı ve uygulanarak kanıtlanmış şekilde nasıl kullanılacağını sizlerle paylaştık umarım işinize yarar gelecek makalemizde görüşmek üzere şimdilik hoşçakalın.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]