Instagram algoritması

Instagram Algoritmasını Lehinize Kullanmanın 14 Yolu

Son zamanlarda Instagram’da yapılan algoritma değişikliğinden sonra, muhtemelen daha önce aldığınız kadar beğeni veya yorum almadığınıza dikkat etmişsinizdir. Instagram algoritması kronolojik olarak yeniden düzenlenilip ayarlandığından, birçok Instagram hesabının etkileşim oranlarının düştüğü bariz ortadadır .

Instagram’ın kendi haber bülteni, Facebook’un algoritmasının nasıl çalıştığı gibi, en çok önemsediğiniz anları desteklemekten bahsetti.

Peki, markanız reklamlara güvenmek zorunda kalmadan kullanıcıların haber kaynaklarında nasıl görünür? Neyse ki, Instagram paylaşımlarınızı görünür hale getirmek için bazı çalışmalar var.

Instagram algoritmasının sizin lehinize çalışmasını sağlayan 14 yol vardır bunlar:

1- Bir Fotoğrafçı veya Kameramanla Anlaşın.

Kalite Instagram üzerinde tüm markalara hakimdir. Uygulama görsel medya üzerine kurulu olduğundan, ihtiyacınız olan bir uzman işe almak mantıklı bir yatırım olacaktır. Fotoğraflarınız dikkat çekici olmalı ve hikaye anlatımı için tasarlanmalıdır.

Instagram video mesajları artık otomatik oynatılıyor. Videolardaki bu özellik, yayınlarına göz atanları etkilemede size epey bir artı katacaktır, tabi doğru video paylaşımı yaparsanız.

Coffeecakescafe resimli fotoğraf ve video yayınlarının bir karışımını kullanıyor. Bu hesabın paylaşımları benzersiz ve eğlenceli izlemek hiç bir zaman sıkıcı gelmiyor.

2- Sıklıkla Instagram Hikayeleri Paylaşın

Instagram Hikayeler, en yeni Anket özelliği dahil olmak üzere çeşitli etkileşim fırsatları sunar. Algoritma, bir Öyküye yanıt vermek veya bir Öykü’ye birisini göndermek gibi tüm katılım eylemlerini hesaba katarak hesabınızı popülaritesini ayarlar. Daha fazla etkileşim, yayınlarınızın beğeneceği insanların haber kaynaklarında görünür.

3- Canlı Video Yayınlayın

Önceki öneriye çok benzeyen Instagram Canlı videoları instagram algoritması içerisinde, takipçilerinizle etkileşim kurmanın etkili bir yoludur. Video, Hikayeler özet akışında toplanır ve siz de dahil olduğunuz takdirde takipçileriniz de bir bildirim alabilir.Bu sayede etkileşiminiz ve bulunabilirliğiniz artar.

4- Yarışma Düzenleyin

Etkileşiminizi artırmanın diğer bir kesin yolu, bir Instagram yarışmasını düzenli olarak yürütmektir. Tüketiciler ücretsiz öğeleri sever ve hayran topluluğunuzda biraz iyi niyet oluşturur. Sıklıkla yapabilir ve ödülleri değişebilirsiniz, ana fikir, katılımı ve marka bilinirliğini artırmaktır.

5- İlgi Çekici Altyazı Metinleri ile Yayınlayın

Soru soran veya harekete geçirici mesajlar sunan altyazılar, takipçilerinizle bazı sohbetler yapmaya yardımcı olabilir. Ama soruyu sormaktan vazgeçme. Yorumları yanıtladığınızdan ve sohbete devam ettiğinizden emin olun, aksi halde takipçilerinizin ilgisini çekemeyebilir.

Bu hanım ablamız bu işi çok iyi başarıyor örnek alabilirsiniz.

6- Ücretsiz Tavsiye veya Bilgi Sunun

Tüketici eğitimi, markanızı oluşturmanın daha yavaş ama etkili yollarından biridir. Hayranlarınız için yararlı bilgiler sunmak sonunda onları ödeme yapan müşterilere dönüştürebilir. Tavsiye sosyal medyada küçük içerikli paylaşımlar şeklinde, bir blog yazısı biçiminde ve hatta bir haber bülteninde yayınlanabilir.

7- Gündemin Trendine Ayak Uydurun

İster etiket çekme trendleri, ister tatilde olsun isterse tatil sonrası olsun, Instagram algoritması için zamansallık önemli bir faktördür. Bu, her viral trende katılmanız anlamına gelmez. Bunun yerine, markanıza en uygun olanları seçin ve bir gönderiyi kendinize uygulayarak paylaşın. Pokémon Go mobil oyunu geçen yıl sosyal medyayı deviren bir trend oldu. Markalar, Pokémon temalı anlaşmalar yaptılar, nadir bulunanları yakaladıklarını ve hatta bir spor salonunun yakınında olduklarını bildirdiler. Trend çok büyüktü ve markaların yeni müşteriler çekmesi için harika bir fırsattı. Bunun gibi sosyal medya trendlerinizi kendi markanız için güncelleyebilir ve yayınlayabilirsiniz .

8- Doğru Zamanlarda Paylaşın

Daha yüksek etkileşim şansınızı artırmak için takipçileriniz en aktif olduğu zamanlarda yayınları planlayın ve paylaşın. Henüz instagram kullanıcılarının en aktif oldukları zaman hakkında bilginiz yoksa gönderimizi inceleyerek bilgi sahibi olabilirsiniz.

Instagram kullanım zamanları

Bir işletme hesabınız varsa, en fazla etkileşime sahip olan günleri ve saatleri görebilir paylaşımlarınızı ona göre planlayabilirsiniz.

9- Instagram Pod’larına Katılın

Instagram pod grupları bir çoğunuzun adını bile bilmediği gizli bir instagram hilesidir .

Instagram, kronolojik gönderileri kaldırdığından beri, kullanıcılar “algoritmayı kırmak” için bir yol bulmak için çabalıyorlar. Bazıları botlara, diğerleri ise hashtag’lere küfür ederken, pro Instagram yapanları mı? Algoritma ile birlikte savaşmak için kendi gizli hackleriyle: Instagram pod’larıyla güçlerini birleştiriyorlar.

Bu biraz daha fazla özen ve düzenleme yapmanız gerektiren bir yol. Instagram Pod’unun fikri, sizinle aynı tarzdaki hesapları bir grupta toplamak ve grubunuzdaki herkesin sizin yaptığınız gönderiden haberdar olmasını sağlamaktır. O zaman doğal yoldan herkes gönderiyi ziyaret eder ve beğenir. Gönderi, paylaşıldığı ilk saatte katılımda bir çarpma alır ve algoritma tarafından iyi bir gönderi olarak yorumlanır.

Bunu etkili bir şekilde yapmak için, benzer fikirlere sahip bireyler bulmanız gerekecek, sektörünüzle ya da benzer bir takipçi kitlesiyle birlikte bir pod grubuna katılmanız sizin için daha iyi olacaktır.

10- Instagram Reklamlarını Kullanın

Algoritmik zaman çizelgelerinin olumsuz tarafı, yayınlarınızı zamana duyarlı şekilde göndermeniz gerektiğidir. Tanıtımını yaptığınız bir etkinliğiniz veya belirli bir zamanda tanıtmak istediğiniz bir ürününüz varsa, Instagram Reklamlar en iyi yollardan biridir.Reklamlar artık çok çeşitli hedefler ve hedefleme seçenekleri sunuyor. Instagram Reklamlar için ileride a’dan z’ye yararlı bir rehber hazırlayıp burdan sizler için yayınlamış olurum.

11- Etkili Bir Pazarlama Düşünün

Doğru yapılırsa, Instagram üzerindeki pazarlama stratejileri, marka bilinirliği, satış ve yeni müşteriler konusunda size büyük artı katacaktır. En iyi etkenler markalarla işbirliği yapmakta, ancak yine de kişilikleriyle otantik kalmayı başarabilmektedir.

12- Orjinallik ve Doğallık

Hepimiz Instagram üzerinde sürekli tarz resimleri görüyoruz. Bir sahne arkası görüntüsü sunarken veya dürüst bir yazı yazdığınızda, takipçilerinizin ilgisini çekmeniz daha kolay olacaktır. Orijinallik, çok fazla öne çıkan bir kelimedir. En temel anlayışta, her resim yazısı veya resmin % 80 reklam kelimesi olmasını takipçileriniz ve sizde istemezsiniz. Bu yüzden Orjinal olmaya ve doğallığı elden bırakmamaya gayret gösterin.

13- Güçlü Bir Görsel Marka Geliştirin

Markanıza özgü bir fotoğraf düzenleme filtresi ve stil oluşturmak işletmeniz için bir karakter oluşturacaktır. Güçlü bir görsel marka geliştirdiğinizde, müşterileriniz sizi fotoğraflarınızdan ayırt edebilir ve belirli görsel özelliklerle sizi ilişkilendirmeye başlarlar

14- Instagram Profilinizi Güncel Tutun

Instagram algoritması hesaplamalarının bir kısmını, en çok ilgilendiğiniz içeriği göz önünde bulundurarak yapıyor. Bu, gerçekleştirdiğiniz aramaları veya profil sayfalarına yaptığınız tıklamaları hesaplayarak geliştirilmektedir. Sayfanızın neye benzediğini planlamak için zaman harcarsanız, takipçileriniz buna alışmaya başlayacak ve neyin yeni olduğunu görmek için en sonunda tıklamaya başlayacaklardır.

Beyonce Instagram
Beyonce Instagram

 

Sonuç Olarak

Instagram algoritması sürekli olarak ayarlamalar yapıyor ve güncelleniyor, bu yüzden sizin için en iyi olanı görmek biraz sabır ve esneklik gerektiriyor. Sizin için neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını kolayca özetlemek için Instagram analizlerini ve raporlarını kullanmanızı ve bizi takip etmeye devam etmenizi öneririz. Şimdilik hoşçakalın birdaha ki yazımda görüşmek üzere

[Toplam:1    Ortalama:5/5]