Facebook Pazarlama Uzmanı Özellikleri ve Becerileri

Dünya çapında, yıllık% 16 artış oranıyla 3. çeyrekte 2.07 milyardan fazla aktif Facebook kullanıcısı var. (Facebook MAUs)

(Kaynak: Facebook)

Günlük ortalama 1,37 milyar insan Facebook’ta günlük oturum açıyor ve 2017 için günlük aktif kullanıcılar (Facebook DAU) 1,37 milyar olarak değerlendiriliyor.

(Kaynak: Facebook)

Facebook ziyareti başına harcanan ortalama süre 20 dakikadır.

(Kaynak: Infodocket)

18-24 Yaş arası kişilerin %50’si uyanır uyanmaz Facebook’a giriyor.

(Kaynak: The Social)

Ağır olmaktan çok, ilgi çekici.

Tüm bu veriler, sadece Sosyal Medya dünyasında değil, aslında hayatlarımızda da Facebook’un net hâkimiyetine bir damga vuruyor.

Facebook şimdi hayatımızın ayrılmaz bir parçası.

Sosyal Medya söz konusu olduğunda, bunun “Facebook Çağı” olduğunu söylemek abartı olmayacaktır.

Facebook Pazarlama Uzmanı olmak için daha iyi bir zaman varsa, oda bugündür.

Bu yazıda, Facebook Pazarlamacısı olmak için gerekli bir beceri seti olarak size doğrudan öğretilemeyen gizli yetenekler ve özelliklerden bazılarına bakacağız, ancak bir Facebook Pazarlama Uzmanı olmak için insanda doğuştan bulunması gereken bazı yetenekler mevcut dilerim bu iş için uygunsunuzdur. Daha fazla uzatmadan konuya girelim ;

Facebook Pazarlama Uzmanı Becerileri ve Özellikleri

1- İnsan Davranışlarını Anlamak

Bir Facebook Pazarlama Uzmanı tüm bu ekranların ötesinde hala gerçek insanlarla konuşmaya ihtiyaç duyduğunu çok iyi bilmektedir.

İnsan davranışlarına dair net bir anlayış, Dijital Pazarlamacılar için en derin ve en çok gözden kaçan yeteneklerden biridir.

Tüketici davranış anlayışınızın, veri yığını ve analizler altında kalmasına izin vermeyin.

Bir Facebook Pazarlama Uzmanı olarak, işinizin özü hala insanlara ulaşmak ve iletişim kurmak için yollar tasarlamaktır.

Eğer bunu kaçırırsan, başka ne yaparsan yap, bir daha ekleyemiyeceksin.

Bir iletişim stratejisini, insan davranışlarını anlamaya çalışmadan kurmak, temeli zayıf atılmış bir inşaat gibi ileride çatırdamaya ve patlaklar vermeye başlar.

Dijital Davranışlar, İnsan Davranışlarının Sadece Bir Kopyasıdır .

2-Analiz Grafiklerini Okuma

Veri analitiğinin, zaman içinde bir veri değil, desenleri tespit etmek ve okumakla ilgili olduğu konusunda ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaksınız.

Basitçe, Facebook ve diğer sosyal medya platformlarının size sunduğu verileri tespit etme ve okuyabilme yeteneğinizi geliştirmek için çalışıyorsanız, Facebook Pazarlama Uzmanı olma yolunda ilerliyorsunuz.

3-İyi Yazma Becerisi

Zaten sosyal medya pazarlamacıları olarak insanlara konuştuğunuzu, ve cezbedici yazma becerilerinin sadece kullanışlı olmanın değil, vazgeçilmez olduklarını  bilmeniz gerekli.

İyi içerikler yazmak da, Facebook’un algoritması veya Google’ın Sayfa Sıralaması algoritması olsun, tüm algoritmalar tarafından ödüllendirilir. Google’ın Sosyal Medya varlığını, özellikle Facebook’u, işletmeler için SEO sıralamasını hesaplarken en önemli faktörlerden biri olarak görmeye başlamasından bu yana en önemli faktörler arasındadır.

Ayrıca, Google’ın SEO’nun “içeriğe dayalı içerik” konusuna her şeyden daha fazla önem verdiği bir çağda yaşadığımız bir sır değildir.

Doğru içerik için doğru içerik, bir Facebook pazarlamacı olarak sonuç almanızı ve sağlamanızı sağlamak için uzun bir yol olacaktır.

Ve bu Facebook Pazarlama Uzmanı olmanın temel taşlarından biridir ve üzerinde çok durulmalı.

4-İlgi Çekici ve Estetik Görsel Zeka

Sosyal Medya’nın özünde görsel bir iletişim aracı olduğunu hepimiz biliyoruz ve anlıyoruz. Biz Facebook Haber Kaynağı’mızda gördüklerimizi beğenip beğenmedikçe etkileşim oluşturuyoruz.

İlgi çekici ve estetik bir görsel zekaya sahip olmak veya geliştirmek, Facebook Pazarlama Uzmanı için tartışmasız bir özelliktir.Aslında, bu bir Facebook Pazarlamacısı olarak başarı yolunda sizi haklı çıkarabilecek gizli becerilerden biridir.

Facebook Pazarlama Uzmanı, marka için bir platformda görsel kimliğini temsil eden bir düşüncenin nasıl oluşturulacağını bilmelidir.

İlgi çekici bir estetik anlayış, kalabalıktaki sıradan bir Facebook Pazarlamacısı değil, bir Facebook Pazarlama Uzmanı olmak için sahip olmanız gereken vizyoner özelliklerden biridir.

5- Azim ve Sabır

Halen makalenin fikrini anlamadıysanız, bunu tekrar yüksek sesle ve net bir şekilde söyleyeyim, bu makale bir Facebook Pazarlama Uzmanını normal Facebook Pazarlamacısından ayıran gizli özellikleri hakkındadır.

Azim ve sabır sadece gerçek hayatta başarılı olmak için değil, aynı zamanda bir Facebook Pazarlama Uzmanı’nda olması gereken bir özelliktir.

Facebook Pazarlama veya herhangi bir Sosyal Medya Pazarlaması, genellikle bir gecede sonuç vermez. Bir gecede sonuç alsanız bile, başarı için yolda yürümeye devam etmeniz gerekir.

Tek seferlik bir merak olmaktan ziyade Facebook’ta sürdürülebilir bir şekilde başarılı olmanın sırrı, Facebook Pazarlama temellerini yerinde tutmak ve doğru şeylerin en basitini tekrar tekrar tekrar yapmaktır.

Bir Facebook Pazarlamacısı için veri analizinin nasıl önemli olduğunu anlamaya gerek duymadığımızdan, devam edip, göz ardı edilen gerçekleri belirteceğim.

Tutarlı performans optimizasyonu için Facebook Pazarlama’nın istatistiksel ve analitik dünyasına hakim olmak, bir Facebook Pazarlama Uzmanı’nın sergilediği gizli becerilerden biridir. Daha büyük resme bakabilme yeteneği.

Dikkat edilmesi gereken yeni algoritma güncellemeleri var.

Açılacak yeni kampanyalar var.

Parlak tarafına değil, büyük resme bakın

Bir Facebook Pazarlama Uzmanı, genel marka ve pazarlama stratejisinin daha büyük resmine bakma yeteneğine sahip olmalı ve Facebook’un bu stratejiyi ilerletmek için oynayacağı rolü anlamaladır.

Bir Facebook Pazarlama Uzmanı, Facebook Pazarlama’nın bir amaç olduğunun bilincinde olmalı, kendi başına bir son getirmemelidir. Bu nedenle bir uzman, Facebook Pazarlamalarını temel marka stratejisiyle uyumlu bir şekilde yönetme bilgeliğine ve yeteneğine sahip olmak zorundadır.

Bir Facebook Pazarlama Uzmanı, dağınıklığı görmeyi ve Facebook Pazarlama’daki çabaları ve kaynakları arttırmayı veya kontrol etmeyi tercih etmelidir.

Eğer bir Facebook Pazarlama Uzmanı olmak istiyorsanız, daha önce hiç yapmadıysanız, tüm koşullar altında en çok büyük resme bakma yeteneğinizi geliştirmelisiniz.

Bir dahaki makalemde görüşmek üzere aklınıza takılan veya eksik gördüğünüz yerler olursa lütfen bizimle paylaşmaktan çekinmeyin herşeden önce sizlerin yorumları çok önemli.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]