Facebook pazarlama

İş Hayatınızda Facebook Pazarlama Stratejilerinin 6 Adet Avantajı

Facebook pazarlama yapmak son zamanlarda tüm marka veya işletmelerin büyük küçük farketmeksizin kullanmış olduğu ticari kaynakların en başında gelmektedir.

Facebook son bir kaç yıldır pazarlama alanında en yüksek getiri sağlayan bir sosyal ağ platformu olmuştur. Bireysel kullanıcılar veya marka pazarlamacıları olsun farketmemektedir.

Facebook, insanların arkadaşlarıyla ve aileleriyle bağlantı kurmasına yardımcı olmak için saf bir sosyal medya ağı platformu olarak başlamış olsa da, markaların ve pazarlama işletmelerinin tanıtımında etkili bir araç olarak internete ağırlığını koymuş durumda.

Peki bu nasıl oldu ?

Pazarlamacılar her zaman potansiyel müşterilerle etkileşim kurma yollarını araştırmak istedikleri için. Facebook’un insanları insanlarla ve fikirlere sahip insanlarla bağlantı kurmaya başlamasıyla; pazarlama potansiyelini tespit etmek pazarlamacılar için çok zor olmadı.

Bu yazımda, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler için bir pazarlama platformu olarak öne çıkan Facebook pazarlama ile ilgili altı adet avantajdan bahsettik birlikte inceleyelim.

İşletmeler İçin Facebook Pazarlamasının 6 Adet Faydası

1- Küresel ölçekte büyük bir platform.

Facebook, şüphesiz sosyal medyanın büyük babası , 1.2 milyardan fazla kullanıcı hesabıyla sosyal medyanın geri kalanı üzerinde ezici bir üstünlük kuruyor. Bu toplam kitle için çok büyük bir sayı. 1,37 milyardan fazla aktif kullanıcı Facebook’u ziyaret ediyor.

Facebook, sayfalar, gruplar ve reklamlar biçiminde pazarlama için birden fazla platform sunar. Bir birey veya işletme için Facebook sayfası, bir kişiyi veya işletmeyi temsil etmenin en popüler yoludur. Faaliyetleri tanıtmak için bir işletme veya kuruluş tarafından bir grup sayfası açılabilir. Kullanıcılar bu gruba katılabilir ve ayrıca duvar adı verilen grup sayfasında yorum gönderebilir. Ayrıca tartışma konuları aracılığıyla etkileşimde bulunabilirler.

Facebook reklamları son derece popülerdir ve bu popülerlik son yıllarda olağanüstü bir şekilde artmıştır. Facebook’un tüm kullanıcılarına ait oldukça fazla demografik verisi olduğundan, reklamlar, reklamverenin seçtiği son derece spesifik demografik özelliklere sahip kullanıcıları hedeflemek için tasarlanmıştır.

2- Düşük pazarlama giderleri.

Küçük işletmelerin, geliştirmek, barındırmak ve sürdürmek için paraya malolacakları bir web sitesi olması gerekmez. Bunun yerine herhangi bir işletme için bir Facebook sayfası ücretsiz olarak oluşturulabilir ve bu sayfada herhangi bir içerik yüklenebilir. Küçük bir işletme bile bir Facebook sayfasını sıfırdan kurabilir  ve ürünleri veya hizmetleriyle ilgili tüm bilgileri neredeyse hiçbir ücret ödemeden burda müşterilerine sergileyebilir.

Ardından potansiyel müşterilerinizi hedeflemenizi sağlayan Facebook reklamları vardır. Facebook tüm kullanıcıları için bir dizi demografik özellik topladığından, bunlar reklamınız için hedef kitle oluştururken kullanılabilir.

3- Potansiyel müşterileri hedefleme yeteneği.

Facebook reklamları, potansiyel müşterileri demografilerine ve ilgi alanlarına göre hedeflemenize olanak tanıyan benzersiz bir algoritmaya sahiptir. Örneğin, reklamınızı genç işletme sahiplerine göstermek istiyorsanız, “iş” ve “pazarlama” ile ilgilenen, büyük şehirlerde ikamet eden 35 yaşın altındaki orta sınıf yaşam tarzının alt yaşlarını seçebilirsiniz.

Bayan kıyafetlerinin reklamını yapmak için 20 ila 45 yaş arası kadınları “alışveriş” ve “moda” ile hedefleyebilirsiniz. Ayrıca, reklamınızın yalnızca yerel bölgenizde gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Bu tür spesifik ve hassas hedeflemenin çok yararlı olduğu daha önce uygulanmış ve kanıtlanmıştır.

Facebook takipçilerinin reklamları veya mesajları uzun sıkıcı değil kısa ve etklili içeriklerden oluşanları sevdiğini bir kenara not alın ilerde lazım olabilir.

4-Marka bilinirliği geliştirme.

Facebook, müşteriler ve işletmeler arasında kolay ve hızlı etkileşime olanak tanır. Marka sadakatini teşvik eden müşterilere de cevap vermek kolaydır. Hızlı müşteri etkileşimi, müşteriye bir mesaj göndererek etkin bir müşteri desteği sağlayabileceğiniz anlamına gelir;

Gençler, ürün ve hizmetler için çevrimiçi arama yapmak üzere giderek Facebook’a yöneliyor. Eğer takipçileriniz kendi sorularına cevap verdiklerini görürlerse, sadakat tohumları burada ekilir. Facebook ayrıca e-posta listenizi, blog trafiğinizi oluşturmanıza ve yeni pazarlara genişlemenize de yardımcı olur.

5- Web site trafiğinizi arttırma.

Uygun linkler sayesinde, Facebook kullanıcıları web sitenize yönlendirilebilir. Bu kullanıcılar daha alıcı olabilirler çünkü bu linke tıklayarak web sitenize gönüllü olarak gitmeyi tercih ederler.

Açılış sayfanızda, ziyaretçinin bir harekete geçirici mesaj şeklinde daha doğrudan pazarlama sahasına maruz kalabileceği veya sunduğunuz ürünü veya hizmeti görüntülemelerini isteme olasılığı yüksektir.

6- Faydalı bilgiler, Facebook Insights ve rakip bilgileri

Bir Facebook reklamı yaptıktan sonra, Facebook analizlerinden birçok yararlı bilgi edinebilirsiniz. Sayfanın beğenme sayısı, yayının toplam erişimi, gönderiye katılan kişilerle ilgili veriler, elbette Facebook tarafından sağlanmaktadır. Bireysel gönderinin performansı hakkında bazı yararlı veriler de kullanıma sunulmuştur.

Facebook Adverts Yöneticisi, gösterimleri (reklamın gösterilme sayısı), erişim düzeyini (reklamınızı gören kullanıcıların sayısı) ve sıklığı (ziyaretçilerin reklamınızı geçtiği gün sayısı) ölçmeye yardımcı olan bir dizi performans metriklerini izlemenize olanak tanır.

Ayrıca, sayfanın beğenme, yorum gönderme, paylaşma vb. Gibi belirli eylemlerin ziyaretçi sayısı tarafından alınma sayısını da ölçer.

Ziyaretler, yeni ziyaretçilerin yüzdesi, ziyaretçilerin geldiği yerler gibi daha yararlı veriler elde etmek için web sitenizde Google Analytics’i kullanabilirsiniz. Ayrıca bölgenizdeki rekabet hakkında bilgi alabilirsiniz.

Facebook pazarlama yapmak için hala bekliyormusunuz ?

Markanızın dünya çapında bir üne sahip olduğunu hayal edebiliyor musunuz, bu da tamamen ücretsiz;  sadık veya hedef kitle müşterilerinizle istediğiniz kadar etkileşim kurmak için facebook en iyi platformların başında gelmektedir.

Facebook reklamları geleneksel medyalardan daha ucuzdur ve aslında AdWords’ten de daha ucuzdur. Bunun da ötesinde, potansiyel müşterilerinizi belirli demografik ve ilgi alanlarına göre hedeflemenize olanak tanır.

Facebook pazarlama yapmak için büyük bütçelerde ayırmanıza gerek yoktur. Yapamadığınız yerde profesyonel birinden yardım veya fikir alın. Şimdilik hoşçakalın bir dahaki yazımda görüşmek üzere.

[Toplam:2    Ortalama:5/5]